Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Diëtiste die kaas adviseert!?, wie ook?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
raj

raj

18-10-2009 om 02:52

Ik denk...

Hoi mamarijke

Dit is geen atkins hoor! Dan mag je helemaal geen koolhydraten. Het is wel zo dat we tegenwoordig veel te veel koolhydraten eten. In kh zitten veel suikers en dat wordy nogal eens vergeten. Als je 3 hoofdmaaltijden eet met kh en dan niet teveel ervan is dat prima, maar als de tussendoortjes ook kh bevatten zoals al die zogenaamde gezonde liga's meusli repen evergreens enz... dan wordt het teveel. Als je heel de dag sport verbrandt je het wel maar meestal doen we dat niet haha. Dit is namelijk ook een groot probleem bij kinderen die al die dingen mee naar school krijgen of als tussendoortje thuis. De mensen denken dat is gezond want er zitten vitaminen in. Maar dat is een verkoop truc. Dus dan is dat blokje kaas beter. Of lekker een knakworstje ofzo. Je lichaam heeft vet nodig voor de verbranding. Dus inderdaad minder koolhydraten eten werkt wel. En tussen door een blokje kaas of worst is beter dan die ontbijtkoek of rijstewafel ( die zijn toch niet te eten ) Ik zou het proberen! Sucses! Ik moet zelf ook afvallen ben door veel stress 15 kilo aangekomen dit jaar snik snik. Maar helaas de stress is nog niet weg en ik kan de knop nog niet omzetten.

Puck2

Puck2

19-10-2009 om 22:54

In koolhydraten zitten veel suikers?

Ik weet niet precies hoe je dat bedoelt, maar als je zegt in koolhydraten zitten suikers dan is dat misleidend. In de groep voedingsstoffen die tot de koolhydraten behoren zitten de suikers ook in ondergebracht, net als zetmelen. Maar niet iedere koolhydraat is suiker. Iedere suiker is wel een koolhydraat. Om dan te zeggen dat minder koolhydraten eten wel werkt is wel heel beperkt. De rijstwafel die jij aanraadt bestaat namelijk voor 80% uit koolhydraten....

Verzadiging

Een belangrijk punt is de verzadigingswaarde van de tussendoortjes, zoals hierboven ook al genoemd werd. Kaas en noten geven een goede verzadiging, daar heb je gewoon sneller genoeg van. Verder zijn van veel tussendoortjes de smaken zo complex gemaakt dat je er steeds meer van wilt. Dat is met kaas en noten ook niet zo. Zelf vind ik gedroogd fruit (abrikozen, pruimen etc.) ook erg geschikt al zijn dat wel koolhydraten natuurlijk.

Succes!

Chantelle

Chantelle

24-10-2009 om 19:52

Eiwitten en vet

Eiwitten en vet vullen geven een verzadigd gevoel, gaat het hongergevoel tegen. Koolhydraten vragen altijd om nog meer koolhydraten, je hongergevoel wordt er altijd groter door.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.