Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lea

Lea

05-02-2012 om 10:52

Dochter en menstruatie

Mijn dochter is 14. Zij is nu zo'n 2 jaar ongesteld. Het eerste jaar heeft ze veel migraine gehad maar dat is gelukkig een stuk minder. Maar ze is nog steeds onregelmatig en voelt zich rond de menstruatie echt niet lekker. Ik ben onlangs met haar naar de huisarts geweest, er was een vervanger en die gooide het op sociale problemen waar dochter zich helemaal niet in herkende. Ik wil nu een nieuwe afspraak maken met onze eigen huisarts (toffe kerel die wij als gezin helemaal vertrouwen). Maar wat zijn de opties? Ik vind haar eigenlijk wat jong voor de pil, hoewel dat mij destijds goed geholpen heeft maar ik was toen al 20 maar heb wel 6 jaar gesukkeld met dergelijke problemen als dochter nu heeft.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kan wel hoor

onze huisarts heeft m bij dochter al voorgesteld toen ze 12 was( ze was toen 2 jaar ongesteld), ook om de combi met haar erge acne .Dochter heeft er toen voor gekozen om het niet te doen maar het mocht wel.

evy

evy

05-02-2012 om 11:58

Hier ook

Mijn dochter is 15 en nu een jaar aan de pil.
Zij heeft een menstruatie met veel buikpijn, doorlekken 's nachts in bed en op school en ernstig ijzer tekort.
Dit was zo'n beetje de enige oplossing.
Het gaat nu goed.

GR Evy

Dochter aan de pil

Hier ook een dochter die er ziek van is als ze ongesteld is. We hebben de knoop nu doorgehakt. Ze gaat aan de pil. Hopelijk werkt het wel goed en heeft ze er verder geen last van. Van mij had ze direct gemogen maar ze wilde het eerst nog even afwachten met pijntabletten. Dat helpt echter niet tegen de langdurige hevige menstruatie en het ijzergebrek. Dus is ze er aan toe om die stap toch te nemen.

Hier ook hoor

Na 3 jaar ellende op haar 14 begonnen. En later slikte ze 2 strips achter elkaar, helemaal geweldig, nog maar 6 x per jaar ongesteld. Een uitkomst !

Isabella

Isabella

06-02-2012 om 07:32

Hier ook

Dochter al echt ziek met spugen door menstruatie. Nadat school twee keer had gebeld of ik haar wilde ophalen omdat ze ziek was vond ik het welletjes. Dochter slikt dus sinds haar vijftiende de pil. Nu gaat het een stuk beter, maar nog wel één dag Feminax tegen de buikpijn.

Lea

Lea

06-02-2012 om 15:02

Bedankt

Bedankt allemaal, ik ga een afspraak maken met de huisarts voor haar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.