Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

rowan

rowan

06-10-2008 om 14:30

Dochter gebeten door hondje

Dit weekend weg geweest met de familie. Was erg gezellig, maar er waren ook 2 honden bij. Mijn dochtertje van 2 is wel gewend aan honden. Maar het ene hondje kende ze nog niet zo goed. Blijkbaar heeft ze iets gedaan waardoor de hond haar een kwauw in haar armpje heeft gegeven. Ik dacht dat het allemaal wel mee viel. Er was geen bloed of iets dergelijks te bespeuren, maar wel een bijtafdruk. Ik heb het er verder bij gelaten. Nu zie ik echter dat de arm best een beetje gezwollen is en dat er toch een miniscuul korstje te zien is. Moet ik nu een tetanusprik halen?
Bedankt alvast.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dacht ik niet

Tenminste, als ze haar normale inentingen krijgt, DKTP, daar zit tetanus bij in.
Inge

Minet

Minet

06-10-2008 om 15:21

Nee rowan

Jouw dochtertje is beschermd, mits ze haar inentingen heeft gehad die ze tot nu toe moest hebben.
Hou het wel in de gaten, het kan natuurlijk toch ontstoken zijn.
Groetjes, Minet

Puck2

Puck2

06-10-2008 om 15:54

Zit in rvp

Tetanus zit in het rijksvaccinatieprogramma dus als je dochter dat volgt dan is ze beschermd tegen tetanus. Maar zoals Minet aal aangeeft: infecties zijn een groter risico. Bijtwonden zijn erg vies en het is verstandig om het goed in de gaten te houden. Als je dochter koorts krijgt, zich niet lekker voelt of dat de wondjes rood worden en er onrustig uit gaan zien is het verstandig om even bij de huisarts langs te gaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.