Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Dochter nauwelijks gegroeid

Mijn dochter van 10, bijna 11 was altijd redelijk lang voor haar leeftijd. Het valt me nu op dat ze het afgelopen jaar nauwelijks is gegroeid, terwijl ik eigenlijk - gezien haar leeftijd - een groeispurt verwacht. Afgelopen april was ze 1.49 cm (gemeten voor identiteitskaart) en dat is ze nu nog. Ze is dus in 5 maanden tijd niets gegroeid.

Moet ik me nu zorgen maken, of gebeurt het vaker dat de groei zo grillig verloopt net voor de pubertijd? Wat is jullie ervaring?

Bedankt!

Groet,
Pina

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

06-09-2011 om 12:55

Hier zou ik me

nog zeker geen zorgen over maken. Ook mijn zoon heeft periodes gehad dat hij niet groeide en dan eens weer een spurt!

pina

pina

06-09-2011 om 17:02 Topicstarter

Inderdaad

Ze zit inderdaad in groep 7. Voor haar identiteitskaart werd ze op het gemeentehuis gemeten. Thuis hebben we ook een meetlat aan de muur hangen en daar was ze in april evenlang als op het gemeentehuis en nu dus nog steeds.

Normaliter groeit ze heel gelijkmatig en nu valt het me echt op dat ze stilstaat. Ze draagt ook al een jaar lang dezelfde schoenen, terwijl ze het jaar daarvoor 2 maten was gegroeid. Het lijkt wel op stilte voor de storm...

Groet,
Pina

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.