Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

kaat

kaat

25-09-2011 om 13:40

Dochtertje 1 jaar urine was niet goed,een urineweginfectie,morgen opnieuw urine brengen spannend

Ik dit even melden,had hierboven ook al mijn zorgen uitgesproken van ons dochtertje wat net 1 is en een urineweginfectie heeft,morgen moet ik op spreekuur en vantevoren weer even urine brengen(laatste dag antibiotica),gelukkig is ze weer bijna de oude,maar ik maak me toch zo zorgen ben teveel aan het googlen,terwijl ik nog niet eens weet of de uitslag fout is!
Lees vanalles over reflux enz,maar ik heb nog helemaal geen uitslag,maar wel gelezen dat 30 tot 50% die onder de 3 jaar een urineweginfectie krijgt kans heeft op een aandoening aan de niertjes,ik geef mezelf al de schuld omdat ik 2 mg pentasa heb geslikt(voor ziekte van chron)
maar dat kon geen kwaad en in de bijsluiter stond dat er bij gebruik meer dan 4 mg een nierafwijking was geconstateerd bij een pasgeborene,maar mijn vriend zegt dat ik me niets moet verwijten en dat ze dat dan al direct bij de geboorte had gehad of de eerste maanden en niet rond het jaar!
Ik moet het even kwijt,wellicht omdat ik een kindje heb wat met 7 maanden meningitus heeft gehad en 3 dagen kritiek heeft gelegen,maar die er toch goed uit is gekomen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kaat

kaat

25-09-2011 om 13:45

Ik bedoel reflux van de nieren

Ik bedoel reflux van de nieren want je het nog een andere reflux van je maag/slokdarm ofzo......

Sandra Dee

Sandra Dee

25-09-2011 om 20:09

Grond

Je schreef in je vorige bericht toch dat je wat urine van de grond had opgeveegd voor het monster wat getest moest worden? Dikke kans dat daar de bacteriƫn vandaan kwamen die voor een positieve test zorgden en dat je dochter helemaal geen infectie heeft.

evy

evy

26-09-2011 om 15:31

Dochter

Mijn dochter heeft een reflux van de nieren gehad
Het is door plas-training overgegaan en ze heeft er nu geen last meer van.
We zijn erachter gekomen doordat ze steeds blaasontsteking had.
Ze was toen 7 jaar.

Mvg Evy

sidneysheldon

sidneysheldon

27-09-2011 om 20:33

Kaat

hoi Kaat,

wat spannend voor je. Mijn dochter was 5 toen ze ineens met een zware urineweginfectie werd opgenomen in het ziekenhuis. Ik schrok me een hoedje, daarvoor had ze nooit wat. Onderzoek wees uit dat ze reflux heeft in haar linkernier en dat haar linkernier een "dubbelsysteem" heeft, 2 niersystemen in 1 nier.

Ik heb tijdens mijn zwangerschap een zeer hoge bloeddruk gehad, medicijnen moeten slikken, ziekenhuisopname etc en ook ik heb me wel eens afgevraagd of dit er iets mee te maken heeft gehad. Punt is dat je het nooit zal weten en je schiet er ook niets mee op om jezelf verwijten te maken.

Als het reflux is, is het vaak goed behandelbaar. Mijn dochter moest 1,5 jaar lang een onderhoudsdosering antibiotica nemen, kreeg plastraining, en neemt inmiddels (8 jaar) alleen nog maar Forlax om de ontlasting dagelijks te laten komen. (ook dit kan een oorzaak zijn van urineweginfecties. Ook hygiene, en manier van vegen (van voren naar achteren) heeft ze geleerd. Als je meer wilt weten mag je dit gerust laten weten dan kan ik je nog wel meer vertellen.

succes!
sidney

kaat

kaat

27-09-2011 om 23:58

Dank je voor de reacties,urine was schoon,na antibiotica,maar we

dank je voor jullie reacties,haar urine was schoon nu,gelukkig!
ze heeft wel een blaasontsteking gehad omdat ze al een week koorts had en toen moest ik urine inleveren,maar idd op de grond zitten ook bacterien,maar doordat ze al zolang koorts had ga ik ervan uit dat ze wel een infectie had!
Wat ik vreemd vindt,ze kijken de urine na de antibiotica weer na,hoeft het dan niet altijd goed te zijn,ik bedoel als je antibiotica neemt,lijkt me dat het de bacterieen dood,of begrijp ik het verkeerd!
Het is wel spannend,want dokter wilde me voor zekerheid toch doorverwijzen naar kinderarts,alleen omdat ze nog maar 11 mnd was(jong voor een urineweginfectie)dus is ook goed hoewel ik niet weet ofdat ze zullen zeggen even afwachten ofdat er snel een tweede infectie volgt ofzo,want mijn zus haar schoonzus kindje had ook met 8 maanden een urineweginfectie en na haar antibioticakuur
was de urine nog niet helemaal goed,maar geen reden tot doorverwijzing,niet verontrustend,vreemd dat ik dan wel al wordt doorverwezen!
Nou ja is er iets mis,dan is het zo,maar je haalt je vanalles in het hoofd,terwijl er nog verder geen onderzoek is gedaan!
Moet ook in de gaten houden dat als ze weer koorts krijgt,weer urine inleveren......
Oh ja dat dat met de stoelgang had te maken wist ik ook niet!

Puck

Puck

28-09-2011 om 08:21

Kaat

Natuurlijk wordt na een kuurtje nog gekeken of de urine schoon is. Het kan zijn dat de blaasontsteking veroorzaakt werd door een bacterie die niet gevoelig is voor de antibiotica die je gegeven hebt, het kan zijn dat door bijv. verkeerd gebruik of diarree/overgeven de kuur nog niet voldoende is aangeslagen. Verder klopt het niet dat antibiotica altijd alle bacteriƫn doodt. Er zijn ook antibiotica die alleen maar de bacteriepopulatie laten afnemen, je lijf moet dan zelf aan de bak om het echt op te ruimen.
En je kunt jouw kind niet vergelijken met een kind van de zus van je schoonzus. Je weet niet wat daar de achtergrond was en wat daar de klachten en bevindingen van de huisarts waren. Als jouw huisarts jou doorstuurt zal hij/zij daar een goede reden voor hebben en lijkt het me niet slim om maar af te wachten.

kaat

kaat

28-09-2011 om 22:56

Je hebt gelijk,maar de arts vond het verstandig het had geen haa

Ja je hebt gelijk je moet geen appels met peren vergelijken!
Ik ben alleen maar blij dat ze liever hebben dat ik
een afspraak maak bij de kinderarts het had geen haast,maar doordat ze nog maar net 1 jaar is en het blijkt dat als kinderen onder de 3 jaar een urineweginfectie krijgen 30 tot 50% kans hebben dat het ergens vanaf komt(nieren ofzo)dus ik laat haar liever een keertje onderzoeken(echo niertjes enz)dan weet ik ook alles zeker!
Het viel me ook op dat ze iets kleiner is dan gemiddeld,ik ben 1.72 en mijn vriend 1.85 en onze kinderen van 5 en 7 zijn altijd boven het gemiddelde geweest en onze jongste zit er met het gewicht wat boven en kwa lengte wat onder 74,5 is haar lengte!
Dan denk ik meteen van zal ze doordat ze misschien reflux ofzo heeft wat kleiner zijn,maar ik moet gewoon niet zoveel door mijn hoofd halen,als ik nog verder niets weet...........zucht!

kaat

kaat

28-09-2011 om 23:06

Sidney dus reflux kan je pas later ook nog krijgen

Dus reflux kun je later ook nog krijgen en heeft niets te maken met va de geboorte of wat ze zeggen onder de 3 jaar dat dat ongewoon is en dat het dan in 30 tot 50% van de gevallen wijst op iets wat van de nieren afkomt en wat ik heb gelezen reflux!
Ik vind het wel spannend want dochtertje is nu helemaal weer de oude maar ben wel alert ofdat ze geen koorts terugkrijgt ofzo,want dan moet ik ook direct weer urine inleveren!
Maar zoals eerder beschreven vond mijn dokter het verstandiger om een afspraak bij de kinderarts te maken gezien haar leeftijd,het had geen haast,maar ik heb ook zoiets van je kunt ze beter een keer na laten kijken(of ze zeggen we wachten even af of het terugkomt,weet niet wat ze willen,bel morgen voor een afspraak!
Ik houd je wel op de hoogte,bedankt voor de info,ook alle andere reacties bedankt!

Puck

Puck

29-09-2011 om 08:45

Maak je niet zo druk kaat, relax

Heel begrijpelijk als het om je kinderen gaat, maar volgens mij zie je allemaal beren op de weg.
Waar heb je die percentages van 30 tot 50% vandaan, volgens mij is dat lager kan ik me herinneren uit het verleden toen onze 2 jarige wurm blaasontsteking had (1 malig, 1 kuurtje en over, niets enge dingen).
En die lengte en gewicht zegt ook helemaal niets. Zeker niet op die leeftijd. Hier 2 kinderen in 1 gezin en er is een heel groot verschil in beide. Meisje is groot voor haar leeftijd en oudste klein. Ze vragen wel eens of het een tweeling is. Neuh, net niet, ze schelen meer dan 3 jaar. Dus zelfs 2 kinderen in een gezin is appels met peren vergelijken.

Puck

Puck

29-09-2011 om 19:17

Even verduidelijken

Voordat het verkeerd opgevat wordt: de titel van mijn vorige posting is beslist niet bedoeld in de trant van, stel je niet aan. Zeker niet! Ik bedoel meer dat je even rustig moet worden en je niet zo je eigen hoofd op hol hoeft te laten brengen door allerlei doemscenario's te verzinnen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.