Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

k

k

30-10-2011 om 21:27

Dochtertje 13 maanden week koorts gehad,waarschijnlijk urineweginfectie maar weten niet zeker!

Ons dochtertje heeft ong 1 maand geleden,rond haar 1ste verjaardag een vermoedelijke urineweginfectie gehad!
Ze had langer dan 5 dagen koorts en heb toen de urine in moeten leveren en ze bleek een urineweginfectie te hebben,maar nu hoor ik bij de kinderarts(ben voor zekerheid doorverwezen doordat ze zo jong is)dat er 2 soorten bacterien zijn gevonden en dat een urineweginfectie meestal maar 1 bacterie is(moet erbij melden dat een plaszakje bij mij niet werkte dus potje eronder en ving wat op en dacht da's te weinig en toen nog(niet slim)wat op een gaasje inlaten trekken van de grond(niet over de grond gegaan,maar lichtjes erboven gehouden en uit het gaasje was uitgewrongen,maargoed daar zitten ook bacterien!
Nu krijgt ze voor zekerheid een echo van niertjes en blaas,maar arts zei dat het dus niet zeker was dat het een urineweginfectie was,maar dat als ze aanhoudende koorts had,ik weer terug moet komen,maar begrijp het niet helemaal,want wat kan er dan aan de hand zijn als ze nog eens aanhoudende koorts krijgt,dan zou haar urine wel zeker schoon moeten zijn voordat het getest wordt!
Maar ik bedoel noem eens andere voorbeelden waar aanhoudende koorts op kanwijzen,longontsteking weet ik oa,maar dan zou je veel hoesten enz...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Holiday

Holiday

30-10-2011 om 22:11

Iets duidelijker?

Ik begrijp het niet helemaal goed, dus even wat vragen:

Begrijp ik goed dat die koorts een maand geleden is? En nu geen koorts meer?

En heb je die dokter verteld over het opdeppen van de urine? Dan zou ik verwachten dat hij eerst gewoon een nieuw plasje laat onderzoeken.

Aanhoudende koorts of opnieuw koorts kan erop wijzen, dat er een bacterie in het spel is gekomen waar eerst alleen sprake was van een onschuldig virus. Bijvoorbeeld. Maar, er is toch geen sprake van aanhoudende koorts nu?

Tijgeroog

Tijgeroog

31-10-2011 om 09:15

Aanleg

Als jonge kinderen een urinewegontsteking krijgen kan dat veroorzaakt worden doordat de aanleg van de urineleiders tussen de nieren en de blaas niet goed is, waardoor er urine terug kan stromen van de blaas naar de nieren. Dat kan ernstige nierbeschadigingen veroorzaken.
Aanhoudende koorts kan veroorzaakt worden door zo'n ontsteking, maar ook door iets anders. De arts zal je dochter bij aanhoudende koorts tijdig willen zien om te controleren of het geen urinewegontsteking is. Als dat wel het geval is zal die bestreden moeten worden om een nierbeschadiging te voorkomen.
Als blijkt dat de koorts ergens anders door veroorzaakt wordt is (zoals een virus) dat waarschijnlijk geen probleem en kan ze gewoon uitzieken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.