Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

kaatjuh

kaatjuh

20-03-2012 om 10:26

Dochtertje oorontsteking acher de rug en nu helaas eczeem

Ons dochtertje heeft oorontsteking achter de rug en helaas net als mijn andere dochter ook eczeem,alleen mijn jongste onder de oogjes en op de wangen en achter in de nek en onze andere dochter had het een tijdje erg op haar gezicht en nu op de wang soms wat(maar meer plekjes en onze jongste heeft meer dat schraalachtige en onder haar oogjes ook!
Mijn vriend heeft vroeger bronchitus gehad(en allergie voor katten/honden/huisstofmijt(eeuwig 1 verstopt neusgat,veel niezen(hooikoorts ook),dus het zit er wel in,mijn moeder heeft psoriases en schoonmoeder krijgt ook eczeem van bepaalde produkten zoalspoetsmiddelen!
Mijn dochtertje van 1,5 slaapt erg onrustig en heeft sinds een tijdje moeite met stoelgang(dit heeft toch geen verband met de andere dingen)ze huilt soms omdat ze dan moeilijk kan poepen en heeft echt zo'n harde keutels gewoon zielig,roosvicee laxo gebruik ik wel,maar het wil niet echt helpen vind ik)
(ik heb zelf na mijn bevallingen de ziekte van chron gekregen)
Nu was mijn vraag of jullie advies hebben en ofdat het zin heeft om naar iemand toe te gaan bijv. een osteopaat of wat je nog meer hebt,alle tips zijn welkom
ik heb ook nog een zoon,die heeft geen eczeem,maar wel buisjes,doordat ie veel vocht achter de oren had,dus minder gehoor had,maar de middelste dochter heeft buisjes en vaak ooronstekingen gehad,hoewel het nu al eventjes rustig is!
Het zit er dus helaas in,chronisch ga ik vanuit dus weet niet of de klachten veminderd kunnen worden,alle tips zijn welkom!
De oudste dochter is al getest op allergieen,maar er kwam nog niets uit,maar kan over zoveel jaar misschien wel zei de dokter,dus dan nog maar een keertje testen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kaatjuh

kaatjuh

20-03-2012 om 10:35

Hoeft het bij ons jongste dochtertje van 1,5 niet chronisch te z

Hoeft het niet direct chronisch te zijn,ik denk dat bij de jongste omdat ze ook eczeem heeft net als de oudste(die had met 7 maanden al een oorontsteking)

Allergie

Klinkt als aardig wat allergische aanleg bij elkaar.
Zelf zou ik de volgende maatregelen overwegen: koemelkeiwitvrij dieet voor iedereen, hypoallergene voeding voor iedereen, het aantal producten in je huishouden beperken, bijvoorbeeld altijd 1 merk wasmiddel of anders Neutral. Huisstofmijthoezen voor de bedden. Zeil of laminaat op de vloer om goed schoon te kunnen maken en vaak matrassen en beddegoed luchten.
In feite heb ik dat ook gedaan hoewel ik er pas bij mijn dochter achter was dat het echt om elk spoortje koemelkeiwit gaat dat je weg moet laten.
Het is wel even wennen maar hier heeft het goed geholpen tegen pusoortjes, allergien, buikkramp en diarree, eczeem.
Kijk eens op www.kindereczeem.nl
Die verschijnselen ondermijnen hun weerstand. Maar ja, ze kunnen er ook over heen groeien en je kunt wat smeren.
Kortom, sommigen redden het ook wel met wat symptoombestrijding.

Azijn

O ja, en azijn in het spoelwater om zeepresten uit de was te halen en geen wasverzachter. Zo is er misschien nog wel wat te verzinnen.
Sterkte je kunt er erg mee tobben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.