Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tango

Tango

18-04-2011 om 22:58

Douchen met gipsarm

Tangodochter heeft gisteren bij het wave-boarden haar onderarm gebroken. Gelukkig een scheurtje, dus w.s. maar twee weken in het gips, maar lastig genoeg natuurlijk.
Nu kon ik van een vriendin een douche-hoes lenen en deze heeft Tangoman vanavond uitgeprobeerd met haar (ik was even sporten). Was dus een grote ramp. Bij het omdoen zei ze dat het pijn deed. Hij kreeg het dus niet voor elkaar. Uiteindelijk heeft hij maar een plastic zak genomen en deze op twee plekken vastgebonden. Ging naar zijn idee prima, maar Tangodochter gilde na 2 tellen al dat het lekte. Bleek dus niet het geval, maar ze heeft er dus uiteindelijk maar heel even onder gestaan, geen succes dus.
Nu kan ik het dus niet uitstaan dat het met die hoes niet is gelukt, dus ben ik op zoek naar de tip om zo'n douchehoes makkelijk om te krijgen, zonder al te veel pijn en moeite. Ervaringsdeskundigen genoeg hier, dacht ik zo.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Goede maat?

Was het wel de goede maat? Misschien was je gewoon wat snel, bij zoon was het geloof ik een dag of twee, drie na de breuk. Het was inderdaad wel een gemier, als ik me wel herinner. Dat gat zo wijd mogelijk maken en dan zoveel mogelijk arm erdoorheen steken. Alsof je een panty aantrekt, een beetje. En dan zoetjesaan naar boven schuiven. Ik weet het gek genoeg niet eens meer precies.
Wij hadden het trouwens wat makkelijker want we hebben een bad, zodat meneer zijn arm op de rand kon laten rusten en er niet de volle plens water overheen kreeg. Maar goed, die zak zat er wel degelijk om, dus dat hebben we kennelijk toch voor elkaar gekregen.

Sterkte ermee

Temet

Eerst kous oid om gips doen

Zo'n hoes zit heel strak. Je krijgt m beter om als je eerst een kous / panty of zo om het gips doet; dat glijdt beter.
Sterkte ermee

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

pooh bear

pooh bear

19-04-2011 om 13:29

Plastic zak

Bij mijn dochter deden we er gewoon een plastic tasje omheen. Even omwikkelen met plakband werkt prima.
Overigens ging ze er wel mee in bad ipv onder de douche. Met gaar arm op de badeand. Maar ik denk dat ze er ook prima mee zou kunnen douchen.

Even of topic. Fijn hè z'n waveboard dat is ook precies hoe mijn dochter haar pols gebroken had.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Janeway

Janeway

23-04-2011 om 18:14

Grotere hoes

Onze zoon brak vorig jaar zijn arm en zat tot zijn oksel in het gips. Man had eerst een zak gehaald voor een kinderarm maar doordat de arm natuurlijk in een hoek gezet was kregen we die echt niet om. Uiteindelijk is het een zak geworden voor een onderbeen volwassene. Daar kreeg hij zijn arm wel in.

Hier

hebben we vorig jaar bij zoon gewoon plastic zakken gebruikt. Zoon had 4 weken bovenarm gips en 2 weken onder arm gips. Gewoon pendaalemmer zakken gebuikt en die dicht gebonden met schilderstape (niet te strak).
Zoon arm omhoog laten houden.

Wat ook wel werkte toen we op zijn kinderfeestje naar een speeltuin met waterspeelplek waren was vershoudfolie om het gips wikkelen en daaroverheen een pendaalemmer zak.

Hoop dat je er iets mee kunt. Sterkte in elk geval.

Groetjes Pham

Angie

Angie

26-04-2011 om 06:14

Bedankt

Hoop dat mijn douchekrukje er morgen is, dan ga ik proberen mijn onderbeen droog te houden (geen gips, maar wel vijf krammen erin). Schilderstape hebben we nog wel.

Angie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.