Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Domper

Domper

20-03-2009 om 16:25

Draadjes mirena kwijt

Was vandaag in de zenuwen bij de huisarts om het mirenaspiraaltje te laten vervangen door een koperspiraaltje, blijkt nu het mirena spiraaltje (de draadje) ontvindbaar. Ik moet het nu mbv een echo bij de gyn laten verwijderen.
Hoe kan dat nu? Heeft iemand dit wel eens bij de hand gehad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

20-03-2009 om 17:19

Ook gehad

Toen ik een aantal jaren geleden een koperspiraaltje wilde laten verwijderen, kan de HA de draadjes ook niet vinden. Moest toen inderdaad ook even naar de gynaecoloog. Ik begreep van hem dat dat veel vaker gebeurt. Volgens mij heeft het er mee te maken dat de arts na plaatsing de draadjes zelf afknipt. Laat hij ze te lang, dan voel je zelf zitten en dat is niet fijn. Zijn ze aan de korte kant, dan kan dit dus het gevolg zijn.

Vic

Vic

20-03-2009 om 20:30

Dan ben ik toch heel benieuwd

hoe die gynaecoloog dan het spiraaltje eruit krijgt. Normaal gesproken trekt hij aan het touwtje en komt je spiraal er pijnloos uit. Het lijkt me dat als het touwtje weg is, er flink geprutst moet worden (met beitels en tangen?).

ijsvogeltje

ijsvogeltje

20-03-2009 om 22:29

Vic

Het ging gewoon op dezelfde manier, dus trekkend aan het touwtje. Het punt was dat het touwtje dusdanig ver weg/diep zat, dat de huisarts 'm niet kon vinden. Dan zou hij op de tast moeten gaan 'rondfrutten'. De gynaecoloog ziet dankzij de echo precies waar het spiraaltje zit.

Domper

Domper

21-03-2009 om 18:23

Ijsvogeltje

dank je wel voor je reactie. Hopelijk is dat het.
Ik las al verhalen dat het spiraaltje door de baarmoederwand in de buikholte aan het zwerven is.. Aangezien ik nooit bloedverlies heb gehad zou het goed mogelijk zijn dat ie gewoon nog op z'n plek zit.. Toch voor de zekerheid maar condooms.

Manus

Manus

21-03-2009 om 22:24

Opgekruld

De draadjes van de mirena kunnen opgekruld zijn. Dan kan de gynaecoloog ze ook niet met een echo te pakken krijgen. In mijn geval werd er toen een hysteroscopie uitgevoerd. Dat leek eng, maar viel reuze mee.

Manus

Opgekruld idd

Hoi,
ik heb het ook gehad! hij was lager in de baarmoedermond gezakt en de draadjes waren helemaal opgekruld.
als ik iets langer had gewacht, was de kans op zwangerschap heeeel groot.

succes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.