Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jaymza

Jaymza

10-10-2010 om 09:47

Dromen

Ik heb geregeld dromen waarin ik ineen besef dat ik iets heel erg belangrijks al een tijd vergeten ben. In mijn droom weet ik dan precies wat en vervolgens schrik ik wakker. Zodra ik wakker ben voel ik de kennis aan wat het precies was verdwijnen. Ik weet alleen ongeveer waar het over ging, maar de details zijn weg. En hoe langer ik erover nadenk, hoe onlogischer het wordt.
Ik wordt alleen dan wel in paniek wakker en heb wel eens 's nachts naar medicijnen staan zoeken, terwijl ik niets gebruik. Ik heb zelfs mijn man weleens wakker gemaakt om het te checken.
Momenteel gaat het om werkgerelateerde zaken die ik vergeten zou zijn. Nu is het heel druk nu op mijn werk en lopen allerlei klussen doorelkaar, dus ik neem aan dat het daardoor komt.
Maar vooral dat gevoel dat je net iets precies wist en het uit je hoofd voelt verdwijnen vind ik heel akelig. Ik stel me zo voor dat dit het gevoel is dat je krijgt wanneer je dement wordt.
Zijn er meer die dit hebben?

Jaymza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Angela67

Angela67

10-10-2010 om 16:16

Herkenbaar

Jaymza,

ik herken het in zoverre dat ik in dit soort drukke situaties altijd iemand moet opbellen in m'n droom voor iets heel belangrijks en het lukt telkens maar niet om dat telefoonnummer in te toetsen. Het gaat de hele tijd verkeerd en uiteindelijk word ik wakker, doe m'n licht aan, wil het telefoonnummer nu echt goed intypen en dan realiseer ik me dat het een droom was.
Maar waarom ik dan zo dringend moest bellen is dan ook weg, tenminste: het glipt dan weg, met de constatering dat het 'weer' een droom was.

Ik vind het wel treffend dat je het vergelijkt met geestelijke achteruitgang in de vorm van dementie e.d.; ik merk dat m'n geheugen (ben 43) zeker in tijden van drukte niet meer zo goed is als 'vroeger' en woorden verhaspelen/verkeerd gebruiken gebeurt me ook vaak als ik het druk heb. Dus ja, ik zou me best kunnen voorstellen dat mensen die echt beginnende dementie hebben, zo'n 'wegglip'-gevoel hebben en daar op z'n zachtsgezegd niet blij van worden.

groet,
Angela
(met 1 demente vader van 80 jr en 2 demente schoonouders van ruim 85 jr)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.