Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Druk onder ogen

Hoi,

Zoals de titel al zegt heb ik al een paar weken last van een lichte druk onder mijn ogen.
Ik heb door stress last van mijn schouders wat wel eens doortrekt naar mijn schouders kan deze druk onder mijn ogen er misschien ook mee te maken hebben??

Wie herkent dit misschien?

Groetjesssss

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

30-11-2010 om 17:14

Bijholten?

Hallo
Het kan zijn dat je bijholten ontstoken zijn. Dat geeft namelijk ook een drukkend gevoel onder de ogen.
Tik eens een paar keer zachtjes met je vingertoppen op je jukbeen en ga eens voorover staan.
Geeft dat een drukkend en pijnlijk gevoel?
Ben je ook snotterig?
Zo ja - dan heb je zeer waarschijnlijk ontstoken neusbijholten.
Anders zou ik het ook niet weten.
succes

Marlik

Marlik

30-11-2010 om 19:07 Topicstarter

Marie

Bedankt voor je reactie!

Ja als ik zachtjes op mijn jukbeen druk dan is dat wel een beetje gevoelig ja. Ik ben wel verkouden maar niet supererg.

Ik heb nu al wel een aantal keren al vicks gesmeerd maar ik weet niet of dat voldoende werkt??

Misschien toch maar naar de huisarts. Alleen op het moment gaat dat moeilijk want ik lig ziek op de bank.

Bedankt alvast!

Puck

Puck

01-12-2010 om 11:32

Marlik

Wat gebeurt er als je je hoofd naar beneden laat hangen. Als dat pijn doet dan is het bijna zeker dat je bijholtes verstopt zijn.
Goede remedie daartegen is stomen (hoeft niet eens met vicks of dampo ofzo, gewoon water werkt ook) en voor de rest een aantal dagen neusspray gebruiken zodat het allemaal open blijft en de troep er weer uit kan. Wat bij mij ook goed werkt is 's nachts wat hoger liggen met mijn hoofd.
Beterschap

Merel78

Merel78

01-12-2010 om 20:47

Bijholte idd?

Bijholteontsteking zou goed kunnen. ik had dat vorig jaar rond deze tijd en alles deed zeer bij mijn hoofd (ik was daarnaast ook nog knetterverkouden). Vreselijke hoofdpijn ook de hele dag door. Maar vooral ook die druk onder mijn ogen.

Omdat ik toen hoogzwanger was en zeker wist dat ik toch niks mocht hebben ben ik niet naar de huisarts gegaan, maar heb ik aan een kennis gevraagd, die doktersassistente is, wat het zou kunnen zijn en of ik wat er tegen kon doen. Zij vermoedde bijholteontsteking en gaf me het advies om te stomen. Ze zei er helaas ook bij dat het vaak een week of 3 duurt voor je er volledig vanaf bent. Was bij mij ook zo. Sommige artsen geven er antibiotica voor, andere niet.

Groetjes, Merel

Marlik

Marlik

02-12-2010 om 09:00 Topicstarter

Voorover hangen

Als ik voorover ga hangen kan ik niet echt zeggen dat het dan echt zeer doet. Ik voel het echt rond mijn ogen en eronder zeg maar. Als ik rechtop zit weer wel.

Nou dan ben ik nog even zoet als het echt 3 weken kan duren...

Puck

Puck

02-12-2010 om 12:38

Neus snuiten

Marlik, hoe snuit je je neus? Het is funest om beide neusgaten tegelijk te snuiten.
Je kunt het beste je neus ordinair ophalen. Als dat echt niet gaat dan moet je zachtjes en 1 neusgat per keer snuiten omdat je anders druk creeert waardoor je holtes alleen maar voller komen.

Marlik

Marlik

02-12-2010 om 18:31 Topicstarter

Puck

Hi hi ik snuit mijn neus met beide gaten tegelijk.

Ik zal eens neusspray gaan halen kijken of het werkt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.