Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marsudan

Marsudan

06-12-2010 om 13:37

Duim uit de kom?

Anderhalve week terug dacht ik even de droger naar zolder te brengen. Zo zwaar is dat ding niet, deurtje open, aan de trommel pakken en sjouwen maar (één trap). Maar op een gegeven moment kantelde de droger iets waardoor mijn duim klem kwam te zitten tussen droger en trapleuning. Duim zwol meteen op, en stond in een rare hoek. Heel veel pijn deed het niet - al moet ik zeggen dat ik een hoge pijngrens heb. Ik kon de duim iets bewegen en ineens stond hij weer 'normaal', maar was nog wel dik.

Omdat de huisarts en de vervanger afwezig waren (handig) heb ik het een uurtje aangekeken, zwelling nam af en ik kon de duim redelijk gebruiken, dus ik dacht, laat maar zitten. Nu anderhalve week later kan ik de duim haast weer normaal gebruiken, maar ik blijf toch last houden. Met brommerrijden lijkt hij te verkrampen en doet de muis / aanhechting aan mijn hand soms zeurend pijn.

Ik denk zelf dat met de slimme droger-sjouw-actie de duim uit de kom is geweest, en weer terug is geschoten. Zekerheidshalve morgenochtend toch maar een afspraak met de huisarts, al denk ik dat hij niet veel zal kunnen doen.

Als kind heb ik mijn schouder vijf maal uit de kom gehad, en daardoor zijn de banden in mijn schouder nu wat uitgerekt - al heb ik daar praktisch nooit last meer van. Maar zit een duim hetzelfde in elkaar qua banden? Zijn er lezers met ervaring die me willen vertellen hoe het bij hen ging?

Alvast bedankt,

Marsudan

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

06-12-2010 om 15:38

Wat ook nog kan

Is een fenomeen wat 'ski-duim' wordt genoemd.

Tirza

Marsudan

Marsudan

07-12-2010 om 11:39

Huisarts

Tirza, ik heb het opgezocht, de ski-duim. Wiki heeft er een zeer interessante pagina over maar is voor een leek in medische termen wel onleesbaar, haha! Maar bedankt voor het idee.
Ik ben vanmorgen naar de ha geweest, heb het ook over de ski-duim gehad. Zij meent dat de duim uit de kom is geschoten en dat de banden daardoor een flinke klap hebben gekregen. 'Daar ben je wel een week of zes zoet mee', zei ze. Rustig aan doen maar, zover dat gaat dan. Pijnstillers heb ik afgeslagen, ik kan so wie so niet tegen diclofenac en de pijn op zich valt erg mee.
Marsudan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.