Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Patries

Patries

16-12-2008 om 17:04

Duizeling

Hoi allemaal,
Vanochtend op het werk werd ik plotseling overvallen door een kortdurende duizeling. Heel naar en ik heb nu nog steeds een zwaar hoofd en heb me de hele dag wankel gevoeld en me niet kunnen concentreren. Ik heb het wel eerder gehad en na een uurtje slapen gaat het dan meestal weer. Hoewel ik vanochtend niet moe was, zat eigenlijk best lekker in mijn vel...herkennen jullie dit, wat zou het geweest kunnen zijn?

bedankt!

Patries.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mama 78

mama 78

16-12-2008 om 20:44

Hoi

Wat vervelend voor je, maak je je zorgen?
Het kan nl. van alles zijn, ben je zwanger, of het je bloedarmoede, of heb je een lage bloeddruk...
Zie je dan ook sterretjes?
Kan het ook zijn dat je verkeerd ademhaalt?
Misschien dat je door de schrik je de hele dag niet lekker hebt gevoeld.
Wat voelde je precies?

San

San

16-12-2008 om 21:23

Herkenning

Patries,
ik herken het erg goed. Heb veelvuldig een soort duizelingen gehad. Uiteindelijk ben ik bij de neuroloog terechtgekomen en werd epilepsie geconstateerd. Maar... duizelingen zijn er volgens mij in allerlei soorten en maten, dus wat ik heb hoeft natuurlijk absoluut niet voor jou te gelden.
Misschien even naar de huisarts, zodat je in ieder geval kunt uitsluiten dat je bloedarmoede, lage bloeddruk oid hebt?

reina

reina

17-12-2008 om 07:11

Kan van alles zijn

Erg moe, niet goed gegeten, net geen griep maar niet fit, last van spieren in je nek? Ik heb zelf bij vlagen veel last van duizelingen, maar het gaat vanzelf weer over. Als het vaker voorkomt zou ik het even na laten kijken.

Patries

Patries

17-12-2008 om 08:30

Sterretjes

Nee ik zag geen sterretjes, het was alsof ik een halve seconde wegzakte, flauw ging vallen (terwijl niemand het heeft gemerkt),heel naar en beangstigend gevoel en zo plotseling.

Mijn nek zit inderdaad behoorlijk vast en ik haal ook verkeerd adem (zit al op yoga om dit onder controle te krijgen). Ik herken de duizeligheid die te maken heeft met verkeerd ademhalen, dat is meer een licht, zweverig, afwezig gevoel dat constant aanhoudt. Dit keer was het echt een veel heftiger, kortdurende duizeling. Ik durf vandaag gewoon niet op mijn fiets te stappen, bang dat het weer gebeurt.

groetjes,

Patries

Mamvantwee

Mamvantwee

17-12-2008 om 09:51

En alweer: bloeddruk

Korte duizelingen kunnen ook op een hoge bloeddruk wijzen. Ik weet het intussen uit ervaring, al was het bij mij iets meer een gevoel van zweverig en minder duizelig. Een goede vriendin van mij ook: die beschreef exact hetzelfde als wat jij nu zegt. Zij moest zich dan even vasthouden aan de muur ofzo en kon dan weer verder, had ook geen andere klachten, sport veel, eet gezond, etc. Maar toch een te hoge bloeddruk

Ga dus maar even langs de huisarts.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.