Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lidwientje Walg

Lidwientje Walg

26-09-2010 om 10:02

Een beugel


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

27-09-2010 om 23:17

Allen activator is bijzonder 100% mama

Bij de meeste kinderen met een overbeet staan de kiezen in die situatie wel passend op elkaar. Als je dan een activaotr (ook blokbeugel genoemd) gebruikt dan groeit de onderkaak wel goed door, maar de kiezen schuiven ook mee. Een slotjesbeugel (of andere beugel) is daarna meestalnoodzakelijk om alle elementen weer netjes op elkaar aan te laten sluiten. Onze oudste had binnen 3 maanden een overbeet van 14 mm weggewerkt met een 2-delige blokbeugel en heeft daarna nog een maand of 5 met de blokbeugel gelopen om de stand vast te houden. Eerder aan een slotjesbeugel beginnen zou jammer zijn omdat de stand dan weer zou verslechteren (zie het als een prop papier, als je die even oppropt veert hij makkelijker terug dan wanneer je hem langdurig propt)

100%mama

100%mama

28-09-2010 om 08:46

Puck

....daarom schreef ik ook dat het af hangt van het aantal milimeters wat de overbeet is en dus het "advies" om eerst eens een 1e bezoek te plannen om je gewoon eens te orienteren wat de mogelijkheden zijn en waarom.

Puck

Puck

28-09-2010 om 09:51

Pelle

Ach Pelle, een blokbeugel/activator is tegenwoordig ook niet zoals vroeger denk ik. Puckoudste moest hem de eerste 2 maanden 20 uur per dag minimaal in en hij kon er ook gewoon mee praten. Ze zijn er tegenwoordig ook in 2 delen, dat maakt het wel makkelijker om ermee te praten etc. En verder zijn ze tegenwoordig stoer en cool, zeker ook omdat ze in hippe kleurtjes zijn. Hij vond er in ieder geval niets ergs aan om hem te dragen, de juf wel, want na een paar weken zat hij er de halve dag mee te spelen en te klapperen mee in zijn mond. Die was wel blij toen hij na een maand of 2 alleen nog maar 's nachts in hoefde.

fladder

fladder

28-09-2010 om 18:49

Aanvullende verzekering

Toen ik in 2006 een verzekering moest kiezen vanwege het nieuwe systeem dacht ik een goeie plus aanvullende te hebben gekozen. De tanden van mijn kinderen stonden keurig recht (ja, wist ik veel dat er IN de kaak van oudste een drama zat!). De beugelvergoeding is inmiddels fors gezakt naar slechts enkele honderden euro's. De beugel die oudste waarschijnlijk moet is 4500 euro.

Heel sneu, maar ik heb zelfs geen buffer die dat dekt

Oh ja, en overstappen is niet zo makkelijk (Z&Z waar ik wel heen kan vergoedt ook maar een schijntje, by the way).

Ik kan dus wel een aanvullende verzekering betalen, maar als ik iets meer helderziende gaven had gehad in 2006, had ik misschien een andere gekozen. En nee, da's geen kwestie van gezond verstand. Er kan van alles mis gaan in je gezondheid dat door de ene wel en door de ander niet wordt vergoed.

Kans bestaat dat zoon straks, na een kaakoperatie, met kale plekken in zijn gebit door het leven moet. Ik hoop dat hij ondanks dat toch een goede baan kan vinden zodat hij zelf misschien een goede verzekering kan afsluiten en alsnog kan gaan beugelen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.