Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

hilma

hilma

12-05-2010 om 16:40

Een oog draait naar buiten

ik weet niet goed waar ik het moet plaatsen?? dus hier ook maar even.

het viel mij gisteravond ineens op dat mijn dochter(3) haar rechter oog een beetje naar buiten draait als ze me aankijkt!

ik dacht nog dat het misschien de vermoeidheid was, maar vanmorgen had ze het weer.

ik heb de dokter gebeld, maar die is op vakantie en volgende week pas weer bereikbaar.

heeft iemand hier ervaring mee en kan me helpen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

12-05-2010 om 17:19

Geen ervaring, website

Ik herken het wel bij kinderen in mijn omgeving. Zie hier voor info: http://www.oogartsenpraktijk.be/Html/Strabisme.htm

Er zijn trouwens wel kenners op dit forum!

groet, Mamvantwee

Ellen

Ellen

13-05-2010 om 00:26

Hilma

Mijn dochter van 6 heeft dat ook. Ikzelf heb dat ook en het is waarschijnlijk erfelijk. Bij mijn dochter heeft het ook niets met vermoeidheid te maken. Ze heeft wel een flinke + bril, en door de vergrotende glazen zie je het extra goed. Je ziet het bij haar alleen als ze je vanuit een bepaalde hoek aankijkt.

Ik dacht dat ze een lui oog had maar volgens de oogarts wordt dat vaak ten onrechte gedacht. Bij haar is het gewoon een afwijkende stand van het oog. Een scheel oogje als het ware maar dan op een milde manier. Afdekken van het "goede" oog helpt dan ook niet.

Daar is maar 1 oplossing voor en dat is een operatie. Die optie hebben wij ook, maar daarvoor vind ik de afwijking nog niet erg genoeg en het kind te jong. Bovendien is het zicht niet minder met dat oogje en ze ziet genoeg diepte. Misschien als ze wat ouder is, dan zullen we het heroverwegen en dan uit cosmetisch oogpunt.
Volgens de oogarts is het een niet al te grote ingreep, vaak kan het kind dezelfde dag alweer naar huis.

Groetjes,
Ellen

Biene M.

Biene M.

13-05-2010 om 09:25

Ik ook

Ik heb het ook en kwam er achter toen ik op mijn 21e voor iets anders bij de oogarts was. Had wel eens gemerkt dat mijn oog leek weg te draaien als ik heel moe was, maar verder niets van gemerkt en nooit iets aan laten doen.

Lynna

Lynna

13-05-2010 om 10:26

Mijn dochter ook

Mijn dochter had en heeft dat ook. Vooral als ze omhoog keek naar me en toen ze peuter was gebeurde dat nogal eens. Nu is ze bijna even lang als ik ben en zie ik het veel minder.
Wij hebben er niets aan laten doen, het stoort nauwelijks, hoewel ze zelf af en toe wel het gevoel heeft dat haar oog dan heel eventjes vastzit.
Ze is wel vanaf peutertijd t/m haar 12e onder controle geweest bij de orthoptiste. Daar zou ik als ik jou was een verwijzing naar vragen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.