Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vino

Vino

04-02-2010 om 10:45

Effect van anti-depressiva bij lager gewicht

Goedemorgen,
Ik heb een vraag over anti-depressiva, misschien dat hier wat ervaringsdeskundigen zijn.
Begin 2008 heb ik een paar maanden Sertraline geslikt, 50 mg. Toen woog ik nog een kilo of 93, als ik het me goed herinner. Nu heb ik inmiddels weer Sertraline in huis, maar ik heb het nog niet ingenomen. Ik ben van april 2009 tot nu toe 33,5 kilo afgevallen (van 90 naar 56,5), en ik val nog steeds af. Dat heeft met privé problemen te maken, genoeg eten is ook erg moeilijk voor me.
Wat is het effect van anti-depressiva bij zo'n lager gewicht? Ik had destijds het idee dat het niet veel deed, mensen om me heen zeggen wel effect te hebben gemerkt. Maar als ik minder weeg, heeft ad dan ook een ander effect? Ik durf het nu nog niet zo goed in te nemen.
Bedankt, Vino

Polly Shearman

Polly Shearman

04-02-2010 om 12:01

Arts

Wat zegt de arts die je het weer heeft voorgeschreven ervan?
Ik heb persoonlijk alleen ervaring met prozac en dat zorgde voor eetlust vermindering.
Dus als je al te weinig eet, dan lijkt me dat niet handig.
Wat andere ad voor bijwerkingen hebben wet ik niet.
Groet, polly
enne!! sterkte!

Marianne

Marianne

04-02-2010 om 13:47

Geen effect op gewicht

Ik ben ook aan de sertraline, ga bijna afbouwen. Eten was tijdens mijn depressie lastig, maar ik kon het nog wel. Omdat ik al licht ben, wist ik dat ik echt moest blijven eten. Ik ben door de AD niet aangekomen of afgevallen. Wel smaakt alles nu weer een stuk beter.
Marianne

Kadonaj

Kadonaj

05-02-2010 om 09:32

Waarom neem je niet in?

Ik heb ook sertraline, als je een ad gebruikt bij een hoger gewicht en afvalt tijdens gebruik, kan het zijn dat de verhouding anders wordt, maar omdat je het al gebruikt merkt je lichaam hier weinig van...

Aangezien jij tussentijds bent gestopt is de verhouding 'hoger' dan de eerste keer dat je het slikte en kun je dus iets meer last hebben van de bijwerkingen, maar het middel blijft goed werken.

Als je zelf het gevoel hebt dat het de vorige keer niet afdoende heeft gewerkt, zou ik vragen om een ander middel. Je omgeving kan het wel gemerkt hebben, maar belangrijker is dat JIJ er baat bij hebt!

succes!

Marianne

Marianne

05-02-2010 om 09:57

Verkeerd gelezen, sorry

Sorry, ik had je vraag verkeerd gelezen. Als je je afvraagt of je een andere dosering of een ander middel nodig hebt omdat je nu minder weegt, dan zou je die vraag aan je arts/psych moeten stellen. Maar volgens mij is het niet zo dat AD per kilo lichaamsgewicht gaan. Ze werken in op de hersenen, en die worden (gelukkig) niet kleiner als je afvalt :-)

Vino

Vino

05-02-2010 om 10:43

Huisarts

Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest en heb ook daar mijn vragen gesteld. Zoals Marianne zegt, gelukkig worden je hersenen niet kleiner :) dus gewicht schijnt niets uit te maken. Ik was nog niet begonnen met de AD omdat mijn psych wilde dat ik even zou wachten totdat de behandeling was begonnen. Maar na gesprekken met bedrijfsarts en huisarts begin ik nu direct met de sertraline in combinatie met oxazepam, want ik moet echt acuut rust inbouwen.
Dank voor de reacties, Vino

Kadonaj

Kadonaj

06-02-2010 om 12:33

Sterkte!

En je bent altijd welkom bij lotgenoten in 'gezellig' psycomoms ;)

Vino

Vino

09-02-2010 om 08:52

Kadonaj

Dank je :-) ik denk dat ik daar even kom neuzen ja...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.