Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bonny

Bonny

24-03-2010 om 20:32

Erge roos: naar dokter?

Dochterlief heeft erg veel last van roos én de daarbij horende jeuk. We hebben al heel wat soorten anti-roos shampoo geprobeerd, maar niets helpt.
Ik vind dat ze nu maar eens naar de huisarts moet gaan. Maar dat vindt ze stom:"je gaat toch zeker niet met roos naar de dokter?, die ziet me aankomen zeg".
Wat vinden jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

24-03-2010 om 20:58

Wel gaan

Het kan roos zijn maar ook andere aandoeningen zoals eczeem etc. Zeker als het jeukt en je hebt zelf al van alles geprobeerd dan wil je toch dat er wat aan gedaan wordt lijkt me.

Inderdaad

Een vriendin van mij is altijd tot in de puntjes verzorgd, maar haar jasjes etc worden altijd ontsierd door witte schilfers. Ik dacht altijd dat het roos was, en volgens mij dacht zij dat ook. Dat bleek dus psoriasis.

Dus ach, laat die huisarts toch maar eens kijken.

Groeten,

Temet

soepstengel

soepstengel

24-03-2010 om 21:35

gebruik nu 1 keer per week resdan en dat werkt bij mij heel goed.Heb je die wel eens gehad?Is duur maar je doet er lang van.
Schilfers op de hoofdhuid is vaak een allergische reactie en dat kan verergeren door sommige shampoos.

Al heel lang

IK heb het zelf ook, heb daar van de huisarts al speciale shampoo voor gehad, maar dat werkte niet goed. Alle soorten shapmoo gebruikt maar het blijft. Jaren geleden heeft een huidarts gezegt dat het bij mij door stress komt, dan gaat het jeuken en krijg ik ook wel eens bultjes op mijn hoofd. Maar als ik spuitgel of haarlak gebruik wordt het ook veel erger. Te heet wassen en teveel over de hoofdhuid masseren stimuleerd ook roos.Ik zou wel naar de huisarts gaan en evtl. verwijzing naar huidarts vragen.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

25-03-2010 om 17:03

Ja, sterker nog...

Ja, dit is wel de moeite waard om mee naar de huisarts te gaan. Sterker nog, als die er niet uitkomt kun je met zoiets naar een dermatoloog.

Er zijn verschillende achterliggende oorzaken, die allemaal hetzelfde beeld opleveren (jeuk en schilfers), maar die verschillende behandelingen vergen.

Het kan een allergie zijn, seborrhoisch ecxeem, psoriasis.... Het kan zinnig zijn een koolteershampoo te gebruiken, of een antischimmelshampoo, of een hypoallergene shampoo, het haar droog te föhnen na het wassen of juist niet.....
Dus als je er met een antiroos-shampoo niet uitkomt, ga dan even naar de dokter.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

25-03-2010 om 17:04

Ecxeem?

Het is een onbenullige tikfout maar ik erger me er toch aan. Eczeem dus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.