Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Margaretha

Margaretha

03-06-2012 om 12:18

Ervaringen lever/galreiniging?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja hoor

Komt wel.

Pluk53

Pluk53

10-06-2012 om 11:21

Lottie

"Meer dan 300 galsteentjes verwijderd" Je maakt me nieuwsgierig. Hoe groot waren die, en hoe wist jij (of je behandelaar) dat dit galsteentjes waren? En hoe ging jouw leverreiniging in zijn werk?

Elena

Elena

10-06-2012 om 11:51

Pluk

'Hoe groot waren die, en hoe wist jij (of je behandelaar) dat dit galsteentjes waren?'

Daar kan ik ook wel op antwoorden. Ik tel zelf alleen maar de groten en dan kom ik niet aan de 300. Die grote galstenen hadden bij een doorsnede van ca 8mm. Van buiten grijsbeige, van binnen groen. Ik heb er een paar doorgesneden. Die buitenlaag is bros/kalkachtig; het groene materiaal binnenin in wasachtig. De kleinere 'stenen' waren bij mij meestal niet rond maar langwerpig en zonder kalkachtige buitenlaag (dus alleen maar wasachtig. Die kleine zie je daarna ook bij een darmspoeling voorbijkomen. Vandaar dat ik na een leverflush toch maar een darmspoeling blijf doen.
Lottie, ik ben ook benieuwd naar jouw stenen! En heb jij ook de Moritzmethode toegepast?

Elena

Elena

10-06-2012 om 13:09

Lara

Voordat ik aan mijn leverflushes begon, had ik ook de berichten met deze strekking gelezen. Vandaar dat ik de stenen ook heel goed heb beschouwd. Zoals ik al zei: mijn stenen hadden een verkalkte buitenkant. Dat wordt niet verklaard door de auteur op Lancet.com
Overigens die cholestorolbolletjes had ik ook (allemaal heel klein; ze bleven drijven. Maar, ik wil je neimadn hiertoe overhalen hoor

Pluk53

Pluk53

11-06-2012 om 08:59

Elena

blijf maar ziende blind en horende doof . Het meest simpele bewijs van deze onzin zou zijn, als je een internist zover zou weten te krijgen dat hij een echo maakt voor je "flush" om je te laten zien dat je galblaas vrij is van stenen, en dan je flush doen met het voorspelbare resultaat dat er "ineens" stenen verschijnen in je poep.
Ik probeerde te vinden hoe groot de galgang is, want voor mijn gevoel blijft een steen van 8mm daar hangen (of komt er niet eens in vanuit de galblaas)

elena

elena

11-06-2012 om 10:07

Pluk

GA ik doen!

Elena

"Zoals ik al zei: mijn stenen hadden een verkalkte buitenkant. Dat wordt niet verklaard door de auteur op Lancet.com"

Uit het Lancet artikel "On air drying at room temperature, these balls became quite solid and hard."

skik

Elena

Elena

11-06-2012 om 11:26

Skik?

"On air drying at room temperature, these balls became quite solid and hard."
Die kunstgrepen heb er niet voor uit hoeven halen hoor. Ze kwamen er met een verkalkte buitenkant uit (direct – zonder 'drogen'). Die buitenkant was ook eerder bros, dan zacht. Maar misschien moet je zelf een poging wagen; de stenen bekijken en je dan weer in de discussie mengen.

Ik hoor je denken: ' nee bedankt "

Elena

"Ik hoor je denken: ' nee bedankt "

Wow, je kan me horen denken. Nog paranormaal begaafd ook? ;0)

skik

Pluk53

Pluk53

12-06-2012 om 13:32

Elena

je schreef in een van je eerste postings dat je er met een "flush" niet van af bent. Dat je door moet gaan tot er geen "stenen" meer meekomen. Als the Lancet gelijk heeft kun je dus aan de gang blijven . ik hoop dat je internist zijn medewerking geeft, en dat je ons op de hoogte wilt houden.

Een ander geluid

Heb al jaren ongeneeslijke kanker en gebruik dagelijks koffie klysma's om te ontgiften. Onzin of niet, het maakt dat ik me beter voel.Maar alleen met ontgiften ben je er natuurlijk niet, om te beginnen moet je zorgen dat je zo min mogelijk gif binnen krijgt, dus biologisch eten.
Op internet is er wel meer over te vinden.

sceptica

sceptica

17-06-2012 om 14:05

Salvia

'Maar alleen met ontgiften ben je er natuurlijk niet, om te beginnen moet je zorgen dat je zo min mogelijk gif binnen krijgt, dus biologisch eten.'

Dat is een denkfout. Ook voor biologische gewassen worden bestrijdingsmiddelen gebruikt, Weliswaar 'natuurlijke', maar dat maakt ze niet minder giftig. De natuur brengt de giftigste stoffen voort!

Elena

Elena

17-06-2012 om 14:30

Sceptica

"Ook voor biologische gewassen worden bestrijdingsmiddelen gebruikt, Weliswaar \'natuurlijke\', maar dat maakt ze niet minder giftig. De natuur brengt de giftigste stoffen voort!"

Heb je ook namen (en rugnummers). Of een linkje?

Sceptica

Dat is nieuw voor mij, daar zou ik wel meer over willen weten.Inderdaad ben benieuwd of je een link ofzo hebt?

amk

amk

17-06-2012 om 15:52

Bestrijdingsmiddelen

In nl verboden, maar in buitenland nog toegestaan in de bio landbouw: kopersulfaat. En verder nog zepen, minerale olie, ijzerfosfaat, maar ook nog 15 andere insecticiden en schimmelwerende middelen.
Ook rijpingsbevordering met ethyleen is toegestaan.
Op wikipedia staat een mooi stukje.

Er worden vooral geen chemisch-synthetische midelen gebruikt.

Elena

Elena

17-06-2012 om 16:21

Amk

KOpersulfaat trekt niet IN de vrucht. Vaak wordt het er door de regen afgespoeld. Maar .... ook biologisch fruit altijd wassen.
Met ethyleen is volgens mij niets mis. Ik leg m'n onrijpe avocado's ook altijd samen met rijpe bananen in een papieren zak om de rijping te bevorderen.
@AMK: kun je iet meer zeggen over die andere stoffen en of ze giftig zijn ?

sceptica

sceptica

18-06-2012 om 22:16

Hier bijv

http://nl.wikipedia.org/wiki/Biologische_landbouw_en_voeding#Het_gebruik_van_bestrijdingsmiddelen

Gewoon googlen op bestrijdingsmiddelen en biologische landbouw oid. Laat je vooral niet wijsmaken dat als iets natuurlijk is, het ook niet schadelijk is. Er zijn bijv paddenstoelen die ik niet zou eten

Elena

Elena

18-06-2012 om 22:30

Sceptica

Die had ik al gelezen en dar staat voor mij niets nieuws in. Ook niets over gevaarlijke stoffen trouwens. Heeft iemand een voorbeeld van een gevaarlijk bestrijdingsmiddel dat wordt gebruikt in de bio-landbouw?

En reguliere bestrijdingsmiddelen zou ik overigens ook niet 'eten'

Gif

Het giftigste dat je binnen kunt krijgen zijn niet de bestrijdingsmiddelen op je eten, maar de bacteriën en schimmels die er van nature na een tijdje op komen.

elena

elena

20-06-2012 om 11:24

Lara10

ik ben bekend met het werk van Louise Fresco en ik weet dat ze zich ook –en vooral – bezighoudt met de wereldvoedselproblematiek. Zij is geen promotor van biologische landbouw o.m. omdat je er niet de hele wereld mee zou kunnen voeden. Een legitiem standpunt, nobel zelfs. En eigenlijk ben ik daar ook wel weer gevoelig voor. Maar dat wil niet zeggen dat biologische voedsel op individueel niveau ongezond zou zijn voor de mens. Als er al geen gezondheidsvoordelen aan zouden zitten, vind ik het zelf ook nog eens gewoon beter smaken. En met mij mijn hele gezin. En Louise Fresco waarschijnlijk ook. Ik kwam haar namelijk wel eens tegen bij het boodschappen doen. En dat was niet bij de C1000!

Pluk53

Pluk53

24-06-2012 om 12:39

Elena

je hebt herhaaldelijk laten blijken dat je je behoorlijk hebt ingelezen mbt de lever/gal-reinigingen. Heb je ergens wel eens een positieve beoordeling gevonden buiten de sites en boeken uit de alternatieve hoek? Hoe staat de lever-darm-stichting hier tegenover bijvoorbeeld.

Elena

Elena

25-06-2012 om 11:00

Pluk

op mld.nl ben ik nooit iets hierover tegengekomen. Op een forum voor leverpatiënten heb ik wel gezien dat een natuurarts hierover postte en dat het formbeheer toen actief aangaf dat dit op persoonlijke titel van die arts was. Het zou mooi zij als iemand eens echt onderzoek hierna ging doen ... Ik onderzoek zelf de mogelijkheden, maar heb geen zin in kosten.

Pluk53

Pluk53

25-06-2012 om 11:47

Elena

het zou al mooi zijn als jij bij een volgende "kuur" ervoor en erna je "stenen" laat bekijken in de galblaas door een internist (en natuurlijk de "stenen" die er uit komen). Je zou denken dat hij daar wel aan wil meewerken, al zal het voor het kosten/verzekerings-plaatje onder een of andere "behandeling" moeten worden weggeschreven.

Pluk

Pluk

25-06-2012 om 13:04

Maar ...

Ik heb een vrijwillig eigen risico van 500 €. Ik zoek eigenlijk een internist die dit zelf wil weten.

elena

elena

25-06-2012 om 13:05

Maar pluk ...

Ik heb een vrijwillig eigen risico van 500 €. Ik zoek eigenlijk een internist die dit zelf wil weten.

(excuus voor vorige bericht )

Pluk53

Pluk53

25-06-2012 om 13:12

Elena

als ik regelmatig zulke rare fratsen zou uithalen met mijn lichaam zou ik het zelf ook wel graag willen weten.....

elena

elena

26-06-2012 om 16:04

Pluk

Ik zou de volgende keer ook een 'steen' naar het artsenlaboratorium kunnen brengen. I'll keep you posted!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.