Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Annet73

Annet73

09-01-2009 om 18:05

Ervaringen met rustgevende middelen

Ik vroeg me af wie er ervaring heeft met het gebruik van rustgevende middelen bij kinderen. Mijn zoon (11) kan moeilijk met spanningen omgaan, wordt vooral in bepaalde perioden (verjaardagen, vakanties, feestdagen enz) heel druk en nerveus. Ik wil niet met hem door een medisch onderzoek, maar zoek alternatieven. Is Valdispert iets voor hem of heeft iemand ervaring met andere (natuurlijke) producten?
Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

09-01-2009 om 19:55

Valeriaan

Ja, ik heb ervaring. Ik gaf zoon regelmatig valeriaan (Plantival, zat indertijd nog hop etc. in). Daarmee werd hij aardig hanteerbaar. Later bleek dat ie ADHD had, nu krijgt hij Ritalin. Maar in vakanties etc. geef ik regelmatig valeriaan ipv Ritalin, omdat het concentratieaspect dan minder belangrijk is.
Echt, het was het verschil tussen de hele dag drama met een stuiterend, doordraaiend kind of gewoon een leuke jongen. Maar ik zou in jouw geval wel nagaan wat de oorzaak is van het gedrag, het is natuurlijk niet de bedoeling dat je dingen die spelen naar de achtergrond drukt. "Genezen" is tenslotte beter dan "oplappen".

Eng

wat ik eng vind aan jouw verhaal,is dat je een kind rustgevende middelen gaat geven op heel jonge leeftijd.als een kind een stoornis heeft( bijv adhd)kan het soms niet anders,maar is het niet beter om een andere manier te zoeken,je kind te leren omgaan met spanningen door bijv.ademhalingsoefeningen of iets dergelijks.?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.