Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Relithe

Relithe

19-09-2012 om 13:27

Etsbrug gezet maar pijn bij het eten

Is dat normaal?
Ik heb gisteren een etsbrug laten zetten, ziet er fantastisch uit maar ik voel het ding steeds zitten en als ik iets wil kauwen is het pijnlijk.
Ben vergeten aan de tandarts te vragen of dit normaal is want ik had het eigenlijk niet verwacht (het zit tenslotte niet in je kaak.. of is dit weer te simpel gedacht).
Ben ook steeds bang dat het ding er uit wipt als ik iets hards gat eten maar dat zal mij gevoeligheid wel zijn denk ik

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mix

mix

19-09-2012 om 14:53

Kan

kan best zijn dat hij (boven zit)iets te laag zit of (als hij onder zit) iets te hoog zit. Dat is denk ik gewoon een kwestie van even bijvijlen van de punten die net niet goed aansluiten.
Als ik het goed begrijp zijn dan wel de gebitselementen ervoor en erachter afgevijld om de nieuwe elementen op vast te maken. Dat kan best wat napijn geven denk ik, er wordt toch wat druk uitgeoefend met het afvijlen.
Bel desnoods even en vraag wat tot normaal hoort en wanneer dat uiterlijk over moet zijn

Wennen

Ik heb ook sinds enkele maanden een brug. Is prima geplaatst en zit uitstekend. Ik heb toch wel 2/3 weken moeten wennen aan het gevoel van "nep" in mijn mond. Met kauwen wat gevoelig, electrisch poetsen voelde anders bij de brug en ik durfde ook amper iets hards te kauwen. Maar nu vergeet ik gewoon dat hij er zit en voelt het meer als èèn geheel met de rest.
Dus geef het even de tijd om te wennen. Ik zou zeggen dat als de plek waar de brug zit over een maand nog gevoelig is je even terug moet gaan naar de tandarts.Er kan altijd een scherp hoekje ofzo zitten, dan blijft het irriteren.

Relithe

Relithe

19-09-2012 om 22:47

Oke

bedankt voor de antwoorden mix en Wil.
Ik heb idd het gevoel van 'nep' en een raar idee om met zo'n neptand te kauwen, heb aan de beide buurtanden gevoeld maar die zijn gevoelig en ook het tandvlees is gevoelig. Ik durf ook niks hards te kauwen, ik ben blij te lezen dat het ws gewoon gewenning is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.