Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mama van Timo

mama van Timo

09-11-2011 om 21:16

Fixatiedisparatie

vooropgesteld, Timo is niet echt een zorgenkind. Toch stel ik hier maar mijn vraag, omdat ik niet goed weet in welke rubriek anders.
Timo is 7 jaar en afgelopen week heeft de optometrist geconstateerd dat hij een oogafwijking heeft, nl. fixatie disparatie. Volgende week heeft hij nog een onderzoek om de ernst van de afwijking vast te stellen. We waren naar de optometrist verwezen door de fysiotherapeut waar hij al een jaar onder behandeling was vanwege schrijfproblemen / fijne motoriek.
Hij schrijft krampachtig, slordig en heeft veel last van zijn nek. Ook met lezen heeft hij problemen. Kan niet stil zitten en zich niet focussen.

Mijn vraag is of er ouders zijn met kinderen die ook deze afwijking hebben en wat voor behandeling deze kinderen hebben gekregen en of dit heeft geholpen.

alvast bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Behandeling

Scheelkijken is voornamelijk zeer vermoeiend. Daardoor verlies je je concentratie omdat je steeds moeite moet doen om te focussen. Daar is het een beetje mee te vergelijken. De eerste hulp komt van een bril met speciale glazen, die helpen om te focussen. Misschien heeft de oogarts ook nog extra oefeningen.
Zelf heb ik een lui oog. Ik kijk dus maar met èèn oog en kan daardoor moeilijk diepte zien. Maar er is prima mee om te gaan omdat ik niet beter weet zullen we maar zeggen.
Naarmate je opgroeit ontdek je allerlei handigheidjes om je probleem makkelijker te maken.
Misschien zou je in de rubriek "gezondheid" meer antwoorden krijgen?
Het is fijn dat ze het bij je zoon vroeg hebben ontdekt. Bij mij was dat allemaal een beetje aan de late kant en des te eerder je oogproblemen ontdekt, des te meer een behandeling succesvol is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.