Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Claustro

Claustro

10-02-2011 om 21:25

Fobie

Binnenkort moet ik twee nachten doorbrengen op een boot en ik zie daar toch best wel tegenop. Ik heb een paar jaar geleden een vervelende ervaring gehad toen ik in een heel smal gangetje kwam met aan alle kanten mensen en ik het gevoel had er niet meer uit te kunnen.

Nu twijfel ik: heb ik claustrofobie of heb ik last van mensenmassa's of allebei?

Eigenlijk maakt het niet uit en zal ik met mijn hoofd de nachten door moeten maar zijn daar nog tips voor? Als ik me nu voorstel dat er paniek uitbreekt op de boot breekt het zweet me al uit maar ja ik ga het toch doen. Hoe kom ik die nachten door met liefst ook een beetje slaap?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ineke P.

Ineke P.

11-02-2011 om 07:28

ga even langs de huisarts voor een pilletje tegen die angst of paniekgedachten.Dan kun je veel beter slapen.Ik doe dat als ik in berghutten moet overnachten,daar word ik namelijk claustro van.

Pluk53

Pluk53

11-02-2011 om 09:16

Oefenen

kijk of je een print van de plattegrond kunt krijgen, en voor je gaat slapen een paar keer de vluchtroute "oefenen", tot je hem kunt dromen. Dat geeft volgens mij een wat rustiger gevoel.

Ontspanningsoefening

Je zou een eenvoudige ontspanningsoefening kunnen doen. Liefs eentje die je bv op je mp3/mp4 of telefoon kan zetten. Je kunt wel iets rustgevends meenemen hoor, oftewel in de vorm van valeriaan, of iets van de huisarts. Het feit dat je het bij je hebt voor het geval dat, kan al helpen. En als je echt helemaal in de paniek schiet dan helpt er weinig nog. Maar als je " alleen maar" onrustig, bang of nerveus bent kan een oefening heel goed helpen.
Succes Muizemeis

Toch naar de huisarts

gewoon toch naar de huisarts, en dit probleem bespreken. Die kan dan bespreken of pilletjes misschien toch wel zinnig zijn, en zo ja, onder wat voor voorwaarden.
Je neemt maar van alles aan (ten eerste dat je bang gaat worden, ten tweede dat als je pilletjes gebruikt je in het vervolg altijd bang gaat blijven), maar de vraag is hoe reƫel het allemaal is. Een gesprek met de huisarts plaatst e.e.a. misschien in perspectief.

Groeten,(en goede reis!)

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.