Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

lennest

lennest

17-01-2009 om 22:17

Gebroken enkel

Ik was een van de velen die tijdens de ijspret is gevallen. En hoe! Ik heb mijn enkel gebroken en het kuitbeen op twee plaatsen. Vette pech natuurlijk!
Ben geopereerd, een plaatje en twee schroeven, gipsverband en dat was het dan voor de komende zes weken. Enkel mag niet belast worden en na zes weken moeten de schroeven en het plaatje er weer uit en dan nog een keer zes weken gips, gelukkig daarvan drie weken loopgips. Maar ik blijf zoveel pijn houden. De orthopeed haalt er eigenlijk zijn schouders over op. Ja,dat kan wel eens gebeuren. Heb inmiddels Tramadol tegen de pijn, alleen daar word ik aardig dizzy van en da's niet zo handig met het lopen met de krukken. Is het gebruikelijk om na twee weken nog veel pijn te hebben na een gebroken enkel? En wat is het alternatief voor Tramadol? Paracetamol is onvoldoende, van naproxen kreeg ik maagklachten, ook van ibuprofen.

Lennest

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petra-

Petra-

17-01-2009 om 23:27

Misschien

is het verstandig om een maagbeschermer en diclofenac te gaan slikken? Zou als ik jou was even bellen met je huisarts!

Chirurg

Ik zou weer naar de chirurg gaan. Misschien zit er wel iets niet goed en met gips kun je dat aan de buitenkant niet zien. Volgens mij hoef je met gips geen pijn meer te hebben.
Groeten Lieuwkje.

Anne K.

Anne K.

18-01-2009 om 12:08

Paar antwoorden

Hallo Lennest,
Wat ontzettend vervelend voor je....
Wat betreft de Tramal: het is normaal dat je de 1e weken erg dizzy kan zijn. Na een week of 3-4 hoort dat weh te trekken. Bij mij is het ook zo dat ik ondanks Tramal nog veel pijn heb. Maar die schijnt zonder Tramal nog erger te zijn... Ik slik het in combinatie met Paracetamol en Diclofenac. Daarnaast krijg ik bij de Diclofenac standaard een maagbeschermer en bij de Tramal een laxerend middel voorgeschreven.
Wat betreft de pijn: blijf het melden. Houd het gedeelte van je voet/tenen wat uit het gips is in de gaten. Als dat rood, gezwollen, glimmend is, als je nagels harder groeien of er haargroei is: melden en om een behandeling vragen. Dat zou kunnen lijken op dystrofie. Als voorzorgsmiddel hiertegen kun je standaard 1.000 mg vitamine C per dag extra slikken, gedurende een dag of 50. Vitamine C is GEEN geneesmiddel tegen dystrofie, maar het is wel bewezen dat het helpt om dystrofie te voorkomen.
Verder: het kan geen kwaad om extra multivitaminen te slikken. Zelfs als je normaal gezond eet. Want als je i.d.d. een maagbeschermer of een laxeermiddel slikt, heb je toch een veranderde stofwisseling. En het herstel van een (gecompliceerde) breuk vraagt heel veel van je lichaam.

Sterkte!

Anne K.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.