Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fiepje

Fiepje

25-08-2009 om 20:50

Gekke plekken op huid

Hoi,
Ik zag net bij mijn zoontje een gekke plek op zijn been: een lichtrode ring, vrij groot (ongeveer 3 cm), een beetje ovaal. Ik schrok natuurlijk, dacht meteen aan Lyme, maar toen zag ik er nog een paar. Hij heeft er iets van 5, varierend in grootte. Ik houd het in de gaten natuurlijk en als het er morgenochtend nog zit bel ik meteen de huisarts. Maar ben nu natuurlijk al bezorgd. Kent iemand jullie dit fenomeen? Misschien een allergische reactie?
Groetjes, Fiepje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

25-08-2009 om 21:35

Kan allebei

Lyme kan zich ook uiten door meerdere plekken. Ringworm is ook een goede mogelijkheid en gelukkig veel makkelijker te behandelen dan Lyme. De plekken van Lyme jeuken in het algemeen niet, ringworm kan wel flink jeuken. Het is een beetje moeilijk te omschrijven maar de plekken bij Lyme zien er echt uit als roodheid van de huid, net of het verbrand is. De plekken van ringworm (die dus helemaal niets met wormen van doen heeft) is meer eczeemachtig, beetje schilderachtig en soms een beetje bobbelig. Ik zou morgen idd even langs de huisarts gaan om te laten beoordelen.

Medaillonziekte

mijn dochter had ook zo iets en dat bleek medaillonziekte te zijn,1 grote plek , moederplek, en kleinere erbij.
maar dat begint meestal op de romp begreep ik.ze kreeg n zalfje e t duurde bere lang, maar alles is weg. het werden eerst bleke vlekken, in de zomer kleurde die gelukkig weer bij...ze heeft n onkere tint, dus t vel errug op.
sterkte ermee

Da's wel ringworm hoor, denk ik

En daar hebben ze een zalfje voor. Miconazon. Ik merk zelf steeds dat je niet te snel moet stoppen met smeren, je moet echt even doorsmeren als het over lijkt te zijn. Vervolgens komt het bij mij elk jaar weer terug, altijd op mijn armen en altijd krijg ik het weer smerend weg, maar ik blijf me afvragen waarom ik het toch steeds terug blijf krijgen.
Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.