Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Berber.

Berber.

24-03-2010 om 10:07

Gelige tong en darmklachten?

Er staat me bij dat ik ooit iets gelezen heb over het verband tussen darmklachten een gele aanslag op de tong. Weet iemand hier misschien meer van?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zover ik weet

Zover ik weet kan dat wijzen op maagklachten.
Ik heb s gegoogeld en kwam dit tegen:

Een gele tong kan komen door een ontsteking. Een gele tong kun je vooral vaak krijgen bij een amandelontsteking of streptokokkenbacterie. Echter kun je ook een gele tong krijgen door te veel koffie drinken of roken. Maar dan heb je vaak een geheel gele tong, dus niet vooral achterin.

Dr Gillian Mc keith schrijft het volgende over de tong:
De tong is de spiegel van de organen. Het uiterste puntje staat in verband met het hart, het stuk er net boven met de longen, de rechterkant is een reflectie van de galblaas en de linkerkant van de lever. Het midden geeft de toestand van de maag en milt weer, de achterkant van de nieren, darmen, blaas en baarmoeder.
Een gezonde tong moet glad en soepel zijn en een beetje vochtig. Hij moet bleekrood van kleur zijn, bedekt met een dun wit laagje.
Een kloof midden op de tong die niet tot het puntje gaat betekent dat je een zwakke maag hebt en dat je spijsvertering niet geweldig is. Hoogstwaarschijnlijk heb je een tekort aan voedingsstoffen.
Tandafdrukken langs de rand van de tong zijn ook een teken van tekort aan voedingsstoffen, mogelijk is je spijsvertering aangetast en werkt je milt niet goed.
Een zere tong is een duidelijk teken van voedingstekort, vaak ijzer, vitamine B6 of nicotinezuur.
Een brandende tong is een teken dat de maag te weinig maagzuur aanmaakt.
Een dikke tong en/of dikke witte aanslag zijn indicatoren dat er te veel slijm in je lichaam is, en het zijn ook tekenen van een tekort aan heilzame bacterién en wellicht een verhoging van schimmels.
Een tong met horizontale kloven en/of barstjes/groeven is een teken van slechte opname van mn. vitamine B.
Een dikke gele aanslag op de tong is een uiting van een te warm darmstelsel. Het betekent ook dat je te weinig gezonde bacteriën in je lichaam hebt. Als de aanslag op het achterste deel zit moet je aandacht besteden aan de dikke darm.
Een rood puntje aan de tong is een teken van een emotionele schok of stress.

nouja als je eenmaal begint te googelen kom je van alles tegen...
Maar toen wij in colombia waren was het een heel normaal middel (tong bekijken) door arts, om (o.a.)daarmee n diagnose te stellen ....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.