Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vic

Vic

07-10-2011 om 13:31

Gevaarlijke medicijnen

Ik heb sinds een week medicijnen (betablokkers) die o.a. mijn hartslag reguleren. Ondanks de relatief lage dosis (50 mg) vind ik het een heftig pilletje. Al na een paar uur was mijn hartslag van 100 naar ca. 60 per minuut. Nu moet je natuurlijk altijd voorzichtig omgaan met medicijnen, maar deze lijken me direct gevaarlijk voor mensen die ze niet nodig hebben. Wat zou er gebeuren als iemand met een normale hartslag (60 ofzo) zo'n pilletje zou innemen?
Houden jullie je medicijnen ook achter slot en grendel voor grote kinderen (als: niet meer peuters maar 6+)?

Fiorucci

Fiorucci

07-10-2011 om 13:58

Vic

Ik heb ooit een betablokker gehad, ter voorkoming van migraine. Gevaarlijk was het niet, maar ik liep te tollen op mijn benen en en ben er dan ook snel mee gestopt. Onze medicijnen staan niet voor het grijpen, maar ook weer niet achter slot en grendel.

Brianna F

Brianna F

07-10-2011 om 14:14

Betablokker

Ik slik ze elke dag ter voorkoming van migraine. Ik voel er totaal niets van, zelfs mijn (toch wel hoge) hartslag gaat er niet van naar beneden, hoewel ik 100 mg slik.

Vic

Vic

07-10-2011 om 15:20

Apart

Hoe kan het dan dat het bij mij zo gigantisch hard aan komt? Vanmiddag was mijn hartslag zelfs maar 52 per minuut.

amk

amk

07-10-2011 om 15:58

Vic

je bent ook gestopt met roken, dat zijn 2 dingen tegelijk die de hartslag verlagen.

Dokter of apotheker vragen

Als je je zorgen maakt, zou ik het de deskundige vragen. Een apotheker weet veel over werking en eventuele bijwerkingen.

Brianna F

Brianna F

07-10-2011 om 16:42

Vic

Iedereen reageert anders op medicijnen. Er zit ook een gewenningsperiode bij, waarna het waarschijnlijk beter zal gaan. maar bij twijfel, even arts aan z'n mouw trekken.

Marjolein

Marjolein

08-10-2011 om 09:37

Verschilt per persoon

Hoe je erop reageert verschilt per persoon.
Ik heb ook ooit tegen de hoofdpijn betablokkers gekregen en had ook daardoor een dramatisch lage hartslag ( volgens mij ook in de 50, maar ik weet het niet meer precies). Ik was doodmoe, sleepte me echt voort en vond het heel erg eng. Daarom ben ik ermee gestopt. Mijn hoofdpijn is nu minder door minder koffie, geen zoetjes (ik denk dat dat helpt?), regelmatig slapen, veel bewegen en ontspanningsoefeningen ( vooral ademhaling) indien nodig.
Nu heeft onze poes dezelfde medicijnen en slaapt ook sindsdien heel veel meer. Hij mag niet stoppen want hij is hartpatient en het alternatief is erger.
Dus ik zou inderdaad de tabletten goed verstoppen voor kinderen wat het is echt heel ingrijpend.

Mamvantwee

Mamvantwee

08-10-2011 om 14:02

Bij mij ook groot effect

Vic, ik heb anderhalf jaar ook 50mg metoprolol geslikt en ik had ook een trage hartslag, voelde me loom en suf, stond de eerste week te draaien op mijn benen omdat mijn bloeddruk sterk daalde (en dat was ook de reden voor het slikte). Mijn energie kwam wel terug na een paar weken. In het begin was het alsof mijn hartslag niet hoger wilde als ik bv de trap op liep of hard fietste, dan stond ik te hijgen als een paard. Maar dat trok later wel bij.

Groet, Mamvantwee

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.