Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tilia

Tilia

27-09-2010 om 13:25

Gewrichtspijn en rode vlekjes, heeft er iemand een idee?

Een paar dagen geleden kreeg ik wat rode vlekjes op mijn borst, net onder mijn nek. Gisteren is dat veel erger geworden en kreeg ik er gewrichtspijn bij. Vooral mijn knieƫn doen erg pijn. Inmiddels zit ik grotendeels onder de rode vlekjes. Hier en daar, vooral op mijn borst, is er meer oppervlak rood dan normaal. De bultjes zijn wat hoger dan de huid er om heen. In mijn gezicht en op mijn buik heb ik geen bultjes (verder dus overal wel).
Ik ben vanochtend naar de huisarts geweest, maar die kende het niet. Hij heeft al wel vast wat pilletjes meegegeven tegen allergische reacties, maar gaf meteen toe dat hij echt niet wist of dit wel een allergie was.
Nu zitten de bultjes sinds ongeveer een uur ook in mijn mond. Mijn tong en de binnenkant van de wangen zitten vol rode vlekken. Verder voelen mijn tong en lippen opgezet. Ook lijkt het alsof het ademen iets minder goed gaat (als ik het echt benauwd krijg bel ik snel 112 . Ik voel me verder niet ziek en ik heb geen koorts.Om drie uur kan ik weer terecht bij de huisarts, maar ik verwacht eigenlijk niet dat hij nu ineens wel weet wat er aan de hand is.
Heeft iemand van jullie ooit iets dergelijks gehad? Ik dacht nog aan de vijfde ziekte, maar dat is het volgens de huisarts niet. Bij kinderziektes zou, volgens hem, echt heel het lichaam vol moeten zitten, ook het gezicht en de buik dus. Is er iemand die wel een diagnose kan stellen (en, euh, natuurlijk ga ik ook naar de huisarts

Alvast bedankt,
Tilia (even onder een andere naam i.v.m. herkenbaarheid)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

5e ziekte?

Als ik google op de symtomen die jij omschrijft kom ik daarop. Eigenlijk wordt het een kinderziekte genoemd, maar volwassenen kunnen het net zo goed nog krijgen.
Hierbij een linkje: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vijfde_ziekte

Gr. Poezie.

Urticaria