Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ayla

ayla

14-06-2010 om 11:26

Groeipijn ook overdag

dochter heeft de laatste maanden veel pijn in haar benen en armen. Natuurlijk dacht ik meteen aan groeipijn. Als ik echter iets over groeipijn lees wordt er altijd geschreven dat groeipijn vooral 's nachts voorkomt. Dochter heeft het juist vooral tijdens het lopen en dus overdag. s nacts heeft ze nooit pijn. Hoort dat toch gewoon bij groeipijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

14-06-2010 om 11:37

Iets anders

Wat mijn huisarts heeft uitgelegd is dat groeipijn ontstaat doordat het bot iets sneller groeit dan het omliggende botvlies. Overdag als je staat en loopt etc. worden de botten door de zwaartekracht ietsje pietsje ingedrukt waardoor en minder spanning op het botvlies is. In bed worden de botten door het ontbreken van de zwaartekracht juist iets langer en dat veroorzaakt spanning op het botvlies en dat levert dus groeipijn op. Volgens die theorie zou het dus niet zo snel voor moeten komen dat je groeipijn overdag hebt.
Maar het kan natuurlijk wel dat ze door een snelle groei klachten krijgt met gewrichten. Ik zou denk ik even langs de huisarts gaan om dat na te laten kijken want soms wordt dan het advies gegeven om voorlopig even niet te sporten.

angela

angela

14-06-2010 om 12:14

Hier ook

Onze zoon heeft dit ook. Huisarts heeft gezegd dat het inderdaad meestal s avonds/s nachts is maar zoon heeft dat dus echt niet. In bed heeft ie nergens last van. Overdag wel en vooral bij (veel) lopen. Nu alweer maaaaaaaaaaaaaanden niks gehoord. Maar een jaar geleden ofzo deed het echt zeer tot huilen toe en dat was niet omdat hij geen zin had om te lopen. Ik ga er ook vanuit dat het groepijn is. Verder heeft dokter niks kunnen vinden nl.
Er zijn wel meer 'theorieen' die bij mijn kinderen niet opgaan (ik ben er ook van overtuigd dat ze soms een 'eendags'koorts hebben door oververmoeidheid, schijnt ook niet te kunnen)

ayla

ayla

14-06-2010 om 15:04

Veel pijn idd

draadje had trouwens niet hier gemoeten

Het doet idd veel pijn, schrijven vind ze moeilijk want pijn, lopen doet ze minder want pijn. Ik hou het even in de gaten. over een paar weken moet ze weer naar de ka en dan kan ik het even navragen

Puck

Puck

14-06-2010 om 15:18

Naar de huisarts

Als mijn kind minder zou lopen en last heeft met schrijven dan zou ik echt niet wachten tot ze over een paar weken naar de ka gaat. Dat lijkt me voldoende reden om nu direct een afspraak te maken met de huisarts. Pijn met schrijven? Waar? In haar handen? Dat is volgens mij een ongebruikelijke plek voor groeipijn.

Chippie

Chippie

14-06-2010 om 15:22

Eens met puck

Een kenmerk van Groeipijn is ook dat het kort maar hevig is. Waarom dat is weet ik niet meer, maar het ging hier wel altijd op.

Guinevere

Guinevere

14-06-2010 om 15:43

Ja, arts

Ik zou ook zeggen: huisarts (of kinderarts). Voor hetzelfde geld is het iets reumatisch. Zeker omdat het in de handen zit.

angela

angela

14-06-2010 om 22:08

Pijn in hand

kan het zijn dat ze te hard knijpt in haar pen met schrijven? veel kinderen die beginnen met schrijven doen dat nl. Dan krijgen ze kramp.Als dat niet het geval is dan past het inderdaad niet bij groeipijn en zou ik zeker naar de dokter gaan. Sterkte

ayla

ayla

15-06-2010 om 08:43

Dank

Het komt en gaat wel, dan heeft ze een paar weken bijna geen last terwijl ze gisterochtend niet naar school wilde lopen want ze had zo pijn in haar benen. Idem voor haar armen, dat is weer iets van de laatste weken, ik heb al eens gevraagd of ze gevallen was en ja een maand geleden ofzo lijkt me niet dat dat nu nog pijn doet. Ik ben een paar weken geleden voor iets anders met haar bij de ha geweest en heb dat toen ook gezegd maar die haalde toen eigenlijk haar schouders op. Vond het in ieder geval niet ernstig genoeg klinken om er verder iets mee te doen. De plekken die ze bij haar benen aanwijst zijn namelijk wel de typische groeipijn plekken. Bij haar armen zijn zit het niet in haar handen maar echt in haar onderarmen richting haar ellebogen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.