Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Latino

Latino

24-02-2011 om 20:42

Harde borst na verwijdering bobbel

Twee weken geleden is er een goedaardige bobbel uit mijn borst gehaald. Gisteren op controle geweest bij de chirurg en die schrok ervan hoe blauw/zwart en hard de borst was.
Als dit zo blijft gaat hij vocht (bloed?) afzuigen. Wie heeft hier ervaring mee en kan dit vanzelf overgaan? Is dit een hematoom?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tanneke

Tanneke

25-02-2011 om 19:21

Yep

Ik heb een aantal weken geleden een borstoperatie gehad (borstkanker verwijderd) en had een dag later een ENORME blauwe borst.
Bleek dus dat ik 'snachts een bloeding in die borst had gehad. Helaas kon dat niet direct gedraind worden, want dat bloed stolt in de borst en moet eerst weer meer vloeibaar/zachter worden voordat het eruit gezogen kan worden.
Zo lang het niet rood werd, was het in orde. Roodheid kan een infectie zijn.
Heb alle kleuren voorbij zien komen;blauw, zwart,geel, groen en paars, maar gelukkig geen rood, al heb ik wel een week antibiotica gehad voor de zekerheid.

Ik heb een goede, zachte sportbeha gedragen, zowel sanchts als overdag, voor een dag of 5(zonder beugels). Dat zorgde ervoor dat de boel niet heen en weer schommelt en scheelde enorm in de pijn. Bovendien had ik het idee dat het warmer was en dat het mijn borst zachter maakte door de warmte.

In elk geval werd het een week later gedraind, wat eigenlijk heel erg mee viel hoor. Ze gebruiken zo'n grote injectie spuit(en met grote bedoel ik lange,maar niet een ENORME naald ofzo, geen zorgen!) en zuigen het vocht eruit. Dat lucht enorm op en duurde misschien een halve minuut en het deed ook geen pijn.

Dat harde komt gewoon doordat het bloed min of meer stolt en dus harde borst opleverd. Het is hier inmiddels weer helemaal over. Af en toe wat harder en dan weer zachter,maar niet meer opgezet, dik or hard.

Hopelijk heb je daar wat aan. Het is heel erg vervelend...

Succes ermee,
T

Latino

Latino

25-02-2011 om 21:21

Bedankt

Bedankt voor de uitgebreide reactie. Weet je of drainen altijd nodig is of dat het ook vanzelf kan oplossen? Ik kijk het nog even aan maar het is net een stuiterbal die in mijn borst zit.

Tanneke

Tanneke

26-02-2011 om 05:49

Kan ook vanzelf

Hoi weer,

Ja, voor zover ik weet kan het ook uit zichzelf oplossen.
Dan word het gewoon weer door je lichaam opgenomen als het vloeibaar is geworden.
De dag na mijn operatie ben ik dus terug gegaan ivm die zwelling en arts vertelde dus dat het nu niet direct uitgezogen kon worden, omdat het dus te hard was en dat ze me met een dag of 8 terug wilde zien, MITS het niet vanzelf al was verminderd. Dus ja, het kan ook vanzelf wegtrekken. Ik was echt net Dolly Parton, dus de hele borst,terwijl ik normaal gesproken een bescheiden net-aan-B-tje ben....

Als je het niet zeker weet zou ik er even naar laten kijken. Weetje zeker of het geen infectie is ofzo en ben je je geen zorgen aan het maken in elk geval.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.