Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Cardiaco

Cardiaco

05-03-2010 om 17:43

Hartstilstand, coma, koelen

een kennis ligt na hartstilstand in coma aan de beademing. Hij had een hele slechte conditie, en is na een lichte loopbandtraining zonder verdere aanleiding neergegaan. Hartstilstand, gedefibrileerd, gereanimeerd, hart-team was er in 5 minuten. Hart is wel weer gaan kloppen, aan de beademing gelegd, en in de IC 48 uur gekoeld. Daarna weer "opgewarmd", en nu, 24 uur later nog steeds in coma, en nog steeds aan de beademing. Arts geeft aan dat het wel 4 weken kan duren voor er enige duidelijkheid is.
Dit klinkt allemaal niet goed; iemand wat positieve geluiden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dirkje

Dirkje

05-03-2010 om 18:53

pas nog bij iemand in mijn buurt. Ook onderkoeld en later weer opgewarmd. Maar weet je, het is zo afhankelijk van allerlei dingen die jij en ik niet als leken kunnen beoordelen. Dus mijn positieve ervaring zegt helaas niets over de situatie van jouw kennis.
Wat wel zo is, is dat de omgeving van degene die ik ken er nauwelijks tot geen vertrouwen meer in had. De artsen waren reeƫl en zeiden dat 90% van de mensen die gereanimeerd binnenkomt het niet haalt. Maar het is niet meteen te zeggen wie bij die 90% hoort en wie bij de 10% overlevers. Voor die 10% doen ze het. Bij degene die ik ken was het dus succesvol.
Sterkte.
Groet,
Dirkje

Jaymza

Jaymza

05-03-2010 om 21:20

Nee, helaas

Mijn schoonmoeder ook. Is na 3 dagen coma overleden.

Jaymza

Charlie vo

Charlie vo

08-03-2010 om 18:19

Wanneer de hoop verdwijnt, verdwijnt meestal de rest

Wanneer de hoop verdwijnt, verdwijnt meestal de rest. Blijven hopen dus!
Misschien duurt het bij je kennis geen 4 weken om beter te worden!

Sterkte

Cardiaco

Cardiaco

10-03-2010 om 13:25

Het gaat heel goed

Het gaat heel goed. Vier dagen na "opwarmen" al een beetje reactie in de vorm van heel even ogen open (op verzoek!). Dag 5 is de slaap-medicatie gestopt, en intubatie-gesteunde-beademing verwijderd. Dag 6 kan hij weer spreken, is "bij" en maakt al weer grapjes.
Hij heeft nog een weg te gaan, maar het ziet er heel goed uit.

Fijn

fijn voor je zeg. Hopelijk gaat het herstel goed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.