Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Evenzo

Evenzo

14-07-2010 om 13:20

Heeft iemand ervaringen met borstverkleining?

Nou ja, de titel zegt het al hè? Ik vraag me af of er dames zijn die hun borsten hebben laten verkleinen, of ze blij waren met het resultaat. Ik heb zelf cup G/H, veel rugklachten - maar vraag me ook af of dat zou verbeteren na verkleining.

Ook benieuwd naar de heftigheid van de ingreep en eventuele complicaties?

Heel hartelijk dank,
Evenzo

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sw4

sw4

14-07-2010 om 14:42

Heel tevreden

Ik heb mijn borsten 3 jaar geleden laten verkleinen en ik ben er nog steeds uitermate tevreden over. De operatie is mij heel erg meegevallen; op donderdagmorgen ben ik geopereerd en op vrijdagavond mocht ik al weer naar huis (ziekenhuis, geen privekliniek). Er staat 6 weken voor dat je niet mag tillen en andere dingen niet mag doen, maar ik kon na 2,5 week wel weer autorijden. Een collega van mij heeft het ook laten doen en die kon dat echt een paar weken niet.
De littekens vallen ook erg mee. Mijn tepels waren voor de tijd al niet heel gevoelig, en nu zijn ze helemaal ongevoelig. Borstvoeding geven is bij mij niet meer mogelijk, maar mijn jongste is 6, dus dat is ook niet meer nodig .
Als je vragen hebt, stel ze gerust. Ik ben trots op mijn nieuwe borsten en vind het heerlijk om nu weer ongestoord te kunnen bewegen en op de trampoline springen bijvoorbeeld.

Polly Shearman

Polly Shearman

14-07-2010 om 14:51

Mijn vriendin

is van cup G naar een c gegaan en het is prachtig! ze was er erg blij mee, het herstel was geen eitje,
die 6 weken die er voor stonden had ze echt wel nodig.
maar ze is er zoooo blij mee!!

Tirza G.

Tirza G.

14-07-2010 om 17:10

Het enige wat tegenviel

bij schoonzus, was dat haar buik nu veel dikker was. Nee schat, líjkt. Die was altijd al zo

Tirza

boobs

boobs

14-07-2010 om 21:36

Nooit spijt van gehad

Ik ben zo´n 24 jaar geleden (toen net 18) geopereerd en ben van een supermegacup naar een nette C-cup gegaan.

Ik had ook veel rugklachten maar met name ook mijn schouders en alles was gewoon echt buiten proporties.
Ik liep ook altijd met mijn hoofd neergebogen, mijn hele houding (psychisch ook) leed er onder.

Ik vond de eerste paar dagen zwaar, en je bent echt even tijd kwijt aan herstel. Maar dat weegt echt niet op tegen waar je het voor doet. Ik loop weer fier met mijn Harry's vooruit, rechtop en voel me sindsdien super. Geen klachten meer. En voor je zelfvertrouwen is het zoooo lekker

Ik heb er nooit spijt van gehad, het heeft me veel goeds gebracht.

bigboob

bigboob

14-07-2010 om 21:42

Deze vraag wil ik al lang stellen

en een paar aanvullende vragen:
* hoe oud waren jullie kind(eren) toen je je liet opereren? Hier is jongste bijna 2, is dat dan te doen. Niet tillen enzo?
* Hoe lang moet je wachten nadat je borstvoeding hebt gegeven? jongste krijgt hier nog
* hoe lang zijn de wachtlijsten?
* Hoe reageerde de omgeving? Al zou dat niet uit moeten maken natuurlijk

sw4

sw4

14-07-2010 om 22:08

Bigboob

* Mijn kinderen waren 5 en 3. Jongste ging 2 dagen naar de creche en oudste zat op school. Een moeder van een meisje uit haar klas haalde haar ´s morgens op en bracht haar tussen de middag weer naar huis.
* vraag 2 weet ik niet, nvt bij mij
* ik ben in september naar de huisarts gegaan en kon al een week later terecht bij de plastisch chirurg. Dat is toeval hoor, er was er een uitgevallen en de assistente vroeg of ik die plaats wilde innemen. Ik was op dat moment nog aan het afvallen en heb toen met de chirurg een deadline gesteld voor mijn streefgewicht. Ik mocht daarna nog wel verder afvallen, maar niet meer 10 kilo ofzo, want dat zou het resultaat nadelig beinvloeden. Op 1 maart had ik mijn streefgewicht bereikt, op 22 maart ben ik geopereerd. Daarna nog 3 kilo afgevallen.
* mijn omgeving snapte het volledig. Na de geboorte van mijn kinderen hingen mijn borsten op mijn navel en ze bleven enorm groot. Geen een rare reaktie gekregen. Van mijn vriendinnen kreeg ik een lingeriebon, voor de eerste bh na de operatie. Nu is dat een sportbh, die je 6 weken dag en nacht om moet houden. Dus het is de 2e bh geworden, die ik nog steeds koester.

Geen spijt, maar wel nadelen

Ik ben geopereerd toen ik 18 was. Aan 1 borst, ik had 2 cupmaten verschil. De borst die geopereerd is, is totaal ongevoelig. Ik merk dat natuurlijk goed, omdat mijn andere borst nog 'normaal' is. De littekens zijn lelijk en rond mijn tepel een soort van gekartelt.
Tuurlijk zou ik het zo weer laten doen, want met 2 cupmaten verschil kan je zowat niet anders, maar het is wel lelijk gedaan, dus ik zou eerst flink van ervaringsinformatie inwinnen over de desbetreffende chirurg.
Gr lied

Tihama

Tihama

15-07-2010 om 15:11

Antwoorden

Ik was 19. Ik ging van een ruime E naar een kleine C. Ik herinner me niet meer zo goed hoe lang het herstel duurde, maar ik ben 2 dagen opgenomen geweest. Ik had een liter bloed verloren, vandaar.

De bloedtransfusie die ik daarna kreeg heeft me irregulaire antistoffen bezorgd, waar ik pas achter kwam toen ik zwanger was. Met wat ik NU weet, zou ik destijds hebben kunnen regelen dat mijn eigen bloed van te voren bewaard werd.

Tien jaar later ben ik flink zwaarder geworden en tweemaal zwanger. Na de laatste zwangerschap waren mijn borsten weer gegroeid tot F. Het effect van de operatie is dus totaal weg.

Ik heb heel veel inspanning gedaan om toch borstvoeding te kunnen geven. Bij de jongste heb ik 5 maanden gevoed mét bijvoeding.

De omgeving reageerde prima. Vrijwel iedereen snapte het volledig. Een enkeling reageerde gestoord, maar ach, voor de operatie kreeg ik veel meer gestoorde reacties van nitwits.

Hoewel ik nu dus ook weer F heb, heb ik nu niet meer de behoefte om er iets aan te doen. Ik heb nu ook een maat 42 ipv de 36/38 die ik had destijds. De verhouding klopt ook beter. Ik ga ook niet meer stappen waar allerlei hitsige jongetjes op je afduiken in de hoop te mogen graaien.
En bovenal: ik zou het nu niet meer doen vanwege de risico's van de operatie. Het is namelijk geen lichte operatie.

Op borstenforum.nl vind je overigens nog veel meer ervaringsverhalen.

Tihama

bigboob

bigboob

15-07-2010 om 22:37

Bedankt

Bedankt voor jullie reacties op mijn vragen. Ik zal het nog eens rustig overdenken. Ik ga morgen op vakantie dus lees hier voorlopig niet. Ik hoop dat evenzo ook iets aan de antwoorden heeft.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.