Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Heerst er hoofdpijn?

welke dingen heersen er op het ogenblik?
bij ons op school veel hoofdpijn en buikpijn

groetjes julan

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik werd vanochtend met behoorlijke hoofdpijn, licht misselijk en met een draaiende maag wakker. Gisteravond al weinig eetlust. Ik hou de wc dichtbij...

juno

juno

11-11-2008 om 13:57

Niks

Hier heerst er niks zoals er eigenlijk nooit wat heerst op school.

Minet

Minet

11-11-2008 om 15:37

Mondkapjes

Juno, bij jouw kinderen op school loopt iedereen met mondkapjes, handschoenen, hoofddoeken, etc. etc op om te voorkomen dat kinderen elkaar besmetten met verkoudheid, gewone kinderziektes, hoofdluis etc?

Je blijkt toch wel in een 'wondere wereld' te leven.

Groetjes, Minet

Minet

Minet

11-11-2008 om 15:39

Salmonella uitbraak

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008/11/art000001C93EB7510D6897.html

Dat heerst dus momenteel door nog onbekende oorzaak.

Groetjes, Minet

Amarins

Amarins

11-11-2008 om 18:13

Ik niet, pelle

.... want ik snap die vragen ook niet zo goed. Bovendien zijn gewoon hoofdpijn en misselijk toch normale prutteltjes in de menselijke motor? En wat dan als het heerst: slechts op gezinsniveau kun je er wat aan doen (handen wassen!!, of gebruik die luizencape!!).

juno

juno

11-11-2008 om 18:58

Minet

Nee, dat niet. Maar net zoals met hoofdluis, mijn kind zit nu zo'n 7 jaar op school maar heeft nog nooit iemand met hoofdluis in de klas gehad.
En verder hoor ik ook nooit dat er iets heerst. Je besmet elkaar sneller als je dicht op elkaar zit, misschien is dat het verschil, klassen met 32 leerlilngen en klassen met 19 leerlingen?

Tirza G.

Tirza G.

11-11-2008 om 23:03

Hoe oud is je kind, juno?

Dat scheelt ook nog wel natuurlijk. Vooral de kinderen tussen de 2 en de 6 pakken alles op wat er rondgaat. Er zijn zo'n 20.000 verkoudheidsvirussen, nou, voordat je díe eens even allemaal afgewerkt hebt, dan moet je tijdig beginnen. Met elke verkoudheid bouw je weer een stukje weerstand op. Ik kan duidelijk merken dat mijn kinderen minder vaak ziek zijn nu ze ouder worden, 1 hooguit 2 keer per jaar een verkoudheid.

Tirza

juno

juno

12-11-2008 om 02:56

Tirza

Met elke verkoudheid bouw je een stukje weerstand op is onzin. Elk verkoudsheidsvirus is weer een ander virus. De enige manier om weerstand ertegen op te bouwen is gezond leven.

Mijn kind is 9 jr.

Minet

Minet

12-11-2008 om 09:18

Gezond leven voor juno

Juno, stel: ik leef 200% gezond, mijn kind gaat naar school, ook daar leeft iedereen 200% gezond, want ik zoek natuurlijk de beste school uit voor mijn kind. Daarnaast gaat ze naar clubs waar alleen kinderen komen van 200% gezond levende ouders. Om op school en de clubjes te komen moet ik wel met kindlief over straat, en aiaiaiaiai, daar gaat mijn zorgvuldig gekozen gezonde omgeving, want op straat/in de winkel/in het zwembad/etc. blijken ineens allemaal ongezond levende mensen te zijn, die het met hun ongezonde kop wagen om mijn kind te besmetten met een verkoudheid, waterpokken, hand/voet/mondziekte, hoofdluis, de zesde ziekte etc.etc.
Daar gaat jouw theorie Juno, gezond leven heeft nl helemaal NIETS te maken met het wel/niet oppikken van rondwarende virussen. Er zijn er velen, zodra je er 1 ooit hebt meegepikt raak je daar ongevoelig voor, en dat is dus de reden waarom jonge kinderen veel vaker snotterig/ziekjes zijn dan wat oudere kinderen.
En dit geldt niet alleen voor Nederland Juno, dit is wereldwijd hetzelfde, dus ook in jouw wondere wereld.

Groet, Minet

Zus

Zus

12-11-2008 om 09:19

Juno en tirza

Het klopt allebei: het immuunsysteem van kinderen wordt steeds beter en sterker en dat heeft met het doormaken van veel infecties te maken (en je algemene gezondheid). Je wordt dan niet meer ziek van elk virus. Maar je blijft wel verkouden worden, want er komen steeds nieuwe verkoudheidsvirussen.

peach

peach

12-11-2008 om 09:52

Minet

"gezond leven heeft nl helemaal NIETS te maken met het wel/niet oppikken van rondwarende virussen."
Hoe kom je daar nu bij?
Gezond leven (veel groente en fruit eten bijvoorbeeld) is belangrijk voor de weerstand, en een goede weerstand zorgt ervoor dat je minder vatbaar bent voor virussen.

Minet

Minet

12-11-2008 om 10:07

Nuance

Gezond leven voorkomt niet dat je gewoon in aanraking komt met rondwarende virussen die zich in jouw lijf nestelt. Afhankelijk van jouw weerstand merk je daar in meer of mindere mate iets van.
Groeten, Minet

Hillary

Hillary

12-11-2008 om 10:36

Warm aankleden

Ik heb altijd begrepen dat verkouden worden niets te maken had met kou vatten. Maar nu las ik van het weekend in het AD een artikel over een verkoudsheidsprofessor. Die had onderzoeken gedaan waaruit bleek dat je vatbaarder bent voor virussen als je het koud hebt en vooral als je neus en luchtwegen afgekoeld zijn.

peach

peach

12-11-2008 om 14:55

Minet

"Gezond leven voorkomt niet dat je gewoon in aanraking komt met rondwarende virussen die zich in jouw lijf nestelt"
Nee, maar dat schreef toch ook niemand? Juno schreef dat gezond leven zorgt voor een betere weerstand, en dat is gewoon waar.

juno

juno

12-11-2008 om 15:08

Minet

"Er zijn er velen, zodra je er 1 ooit hebt meegepikt raak je daar ongevoelig voor"......

En dat is dus zo'n onzin. Verkoudheid is elke keer een nieuw virus! Het (oh jee ik moet mezelf weer herhalen!) Of snap je het echt niet?!
Dat jonge kinderen vaak verkouden zijn komt omdat ze stuk minder hygenisch zijn dan oudere kinderen en andere kindjes dus veel vaker besmetten. Daarom zijn kinderen in kdv veel vaker verkouden dan kinderen die thuis zijn.

ayla

ayla

12-11-2008 om 15:50

Minder hygienisch?

ik heb altijd begrepen dat we tegenwoordig zo vaak ziek zijn omdat we juist zo hygienisch zijn zodat we nergens weerstand tegen opbouwen. Maar ja, ik ben maar blond en zal het dus vast helemaal fout hebben

juno

juno

12-11-2008 om 17:32

Ayla

Dat is wat anders. Ik had het over besmetting, kleine kinderen besmetten elkaar constant omdat ze niet zo hygenisch zijn.

juno

juno

12-11-2008 om 17:46

Thuis blijven

Verder krijg je hier altijd een folder waarin staat dat als je kind ziek is die thuis moet blijven zodat anderen niet besmet worden. Als je kind bv. hoest, keelpijn, diarree etc. heeft. Is dat in NL ook zo?

Bastet

Bastet

12-11-2008 om 18:08

Juno

Nee,bij een hoestje hoeft dat niet.Heeft ook weinig zin hoor,dergelijke virussen hangen in de lucht,kan je ook oplopen in de superamrkt ofzo.Bastet

Beetje ot

het zou wel helpen tegen die over volle klassen natuurlijk als kinderen die hoesten, snotteren, een keertje vaker naar de wc moeten thuis zouden blijven. Is dat probleem ook weer opgelost.

juno

juno

12-11-2008 om 18:16

In de lucht?

Hangen in de lucht??? Verkoudheid Virussen krijg je alleen door besmetting via handen speeksel besmette voorwerpen. Ik denk niet dat een verkoudheid virus overleefd in de lucht?!

amk

amk

12-11-2008 om 18:22

Nee, lucht

maar dan niet echt in de lucht maar in de vochtdeeltjes waar ze heerlijk in blijven hangen. Die adem je weer in. En die uitgehoeste deeltjes komen veel verder als je in eerste instantie zou denken.

En met dit weer zijn er nu eenmaal meer vochtdeeltjes als in de zomer.

Ach de hele wereld zit vol met vervelende virusjes en bacterien, maar de meeste kan ons lichaam prima de baas. Zo ook de verkoudheidvirussen.

groet,
Angela

Tirza G.

Tirza G.

12-11-2008 om 19:34

Verkoudheidsvirussen

Er zijn er ruim 20.000. En vele daarvan lijken enigszins op elkaar, zoals dat wel vaker bij virussen is. Het kan dus heel goed dat een resistentie tegen virus A óók werkt tegen virus AB, AC en AD.
Ik heb op de helft van mijn leven (hoop ik) en ik heb er nu 12.000 doorgemaakt. Ik doe mijn best zoveel mogelijk verkouden te worden, zodat ik straks in het bejaardenhuis niet zo vreselijk zit te snotteren elke keer.

Tirza

Hier blijft het heersen

van alles
met 2 kids onder de 2 jaar die ook naar de opvang gaan 'heerst' er hier momenteel van alles. Maar het kan altijd erger, want het hoofdluis gedoe heb ik gelukkig nog niet meegemaakt en dat hoop ik zo te houden.

iedereen succes met de heersende dingen

Zus

Zus

12-11-2008 om 22:14

Verkouden (tirza)

Nog een complicatie is dat je maar een paar weken immuun blijft voor een bepaald verkoudheidsvirus. Je blijft niet voor alle ziekteverwekkers levenslang immuun namelijk (helaas). Tetanus bijv. blijf je ook maar 10-15 jaar immuun voor...
Wat Tirza zegt over dat je immuun kunt zijn tegelijkertijd voor verschillende virussen klopt inderdaad, had ik niet aan gedacht (verschillende epitopen, bedoel je toch, Tirza?)

juno

juno

12-11-2008 om 23:03

Tirza

Je bouwt geen weerstand op door maar zo vaak mogelijk verkouden te zijn!
Maar goed, ik ben eigenlijk nooit verkouden ook al zit ik bijna op de helft van mijn leven, lijkt me toch fijner dan dat je elk jaar een paar keer verkouden bent? Mensen die vaak verkouden zijn hebben gewoon geen goede weerstand omdat ze niet gezond leven of stress hebben.

Wel via lucht

Verkoudheidsvirussen kunnen zich wel degelijk via de lucht verspreiden. Natuurlijk verspreiden ze zich via de lucht (aerogeen)

Niezen en hoesten zorgt voor een aerogene besmetting. Verkoudheden ontstaan (naast besmetting via handen/deurkrukken, enz) vooral wanneer er veel mensen in een slecht ventileerde ruimte zitten (bus, school, kdv)

Kinderen worden sneller verkouden omdat ze nog weinig in aanraking zijn geweest met virussen en daardoor dus een weerstand op moeten bouwen. Het spreekt voor zich dat je je kind leert om de handen veelvuldig te wassen.

Bastet

Bastet

13-11-2008 om 18:22

Juno

Ach,een gezonde hollandse meid ligt niet wakker van een verkoudheidje hoor!
Groetjes,Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.