Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Heerst er nu ook buikgriep o.i.d.?

mijn zoontje van 5 is vannacht ziek geworden, hoestte, klaagt over buikpijn en heeft overgegeven...
Ikzelf heb barstende koppijn en voel me misselijk,
herkent iemand dit?
Of kan dit ook Mexicaanse griep zijn?

Ik voel me echt een hypochonder...pfff, word al zenuwachtig en kortademig van het nadenken daarover...

herkent iemand klachten van "gewone" buikgriep in zijn omgeving?
Of moet ik meteen naar de huisarts bellen?

pfff
gr Nora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

16-07-2009 om 14:34

Zoontje had het twee weken geleden, koortsvlagen, overgeven, een paar dagen diarree. Zelf heb ik zo'n onbestendig gevoel gehad. Zoontje van collega had buikgriep gisteren (geen idee hoe het nu gaat).

Sterkte.

Sinne

Sinne

16-07-2009 om 21:30

Zoontje van mijn zus, spuugt al twee dagen nu..

margje van dijk

margje van dijk

16-07-2009 om 22:33

zoon is net terug van scoutingkamp, wilde niet eten, lag al om 7 uur in bed, maar heeft sindsdien al 4 keer met diarree op de wc gezeten en ook overgegeven.

Ben erg benieuwd waar dit heen gaat, arm kind.

Margje

margje van dijk

margje van dijk

17-07-2009 om 10:23

't was me 't nachtje wel

Kind is de hele nacht doorgegaan met overgeven en diarree, en een keer zat z'n hele bed onder de poep. En ik vond in hoekjes van de wasmand in totaal wel 6 onderbroeken met resten diarree, dus nogal in de weer geweest om alles zo goed mogelijk weer schoon te maken. Je wilt natuurlijk niet dat meteen het hele gezin ook gevloerd wordt. (Al hangt er echt een weeïge geur rond zijn kamer / de badkamer die waarschijnlijk op zichzelf al genoeg is om ons allemaal aan te steken als het moet).

Maar goed. Kind ziet er inmiddels uit als een spook, met holle donkere ogen en al zichtbaar magerder dan gisteren.

En oooo, ik heb zo'n spijt. Ze kwamen gisteren van scoutingkamp en hij wilde meteen naar bed. En dat mocht niet van mij, ik zei: nee hoor, gewoon opblijven, vanavond gaan we weer slapen, anders kom je nooit meer in je ritme. En hij wilde niet eten, en ik heb hem aangespoord om toch op z'n minst iéts te eten. Hij had ook al zo'n rode kleur, en ik maar denken dat het de opwinding van het scoutingkamp was. Nou ja.

Hoe lang zou het duren?

Margje

Nor@

Nor@

17-07-2009 om 13:39 Topicstarter

Ach margje

sterkte!!
Hier is zoonlief alweer helemaal beter!
overgegeven 2 x gisteren en daarna klaar dus, geen diarree gehad.
Hier wel goed geslapen en nu weer goed!!
Ik hoop voor jullie dat het ook gauw weer beter gaat!
sterkte en beterschap,
gr Nora

ishtar

ishtar

17-07-2009 om 13:55

Ook overgevend kind

maandag niet lekker (hangerig, beetje verhoging, hoofdpijn), dinsdag weer helemaal fit, woensdag koorts, hoofdpijn en overgeven. Echt niks bleef erin zitten. donderdagochtend was dat overgeven zo'n beetje voorbij, wel nog hangerig, warm en weinig zin in iets. 's Avonds wat 'blote spaghetti' gegeten en vanmorgen weer niks aan de hand. Vreemd griepje!

margje van dijk

margje van dijk

17-07-2009 om 14:29

Dokter gebeld

Bedankt voor het meeleven

Ik heb net de dokter gebeld, ik kon het niet meer aanzien. Kind BLIJFT maar overgeven, elk kwartier zeg maar, nu nog steeds! Telkens hoor ik hem zich weer binnenstebuiten spugen. En dan daarnaast die diarree nog.

Ik dacht: dat gaat toch echt niet goed als dit het hele weekend zo doorgaat.

Nu ga ik een spulletje bij de apotheek halen wat de suikers en zouten weer wat op peil moet brengen, en daar moet-ie elke 5 minuten een slokje van drinken. In totaal moet-ie 3 tot 4 bekers van dat spul op een dag legen. 't Zal mij benieuwen of hem dat gaat lukken. Ik bedoel, op zo'n manier dat het er dan niet onmiddellijk weer uit gaat....

Margje

Bastet

Bastet

17-07-2009 om 14:39

Margje

Ook al komt alles er weer uit,toch geven,altijd beter dan helemaal niks binnenkrijgen.
Groetjes,Bastet

Margje

Dat spul zal wel ors zijn, niet? Ik heb wel eens begrepen dat cola-zonder-prik enigszins vergelijkbaar is, en dat drinkt een stuk prettiger weg. Je zou er ook nog waterijsjes van kunnen maken (hoewel, ijs in je maag in die omstandigheden...). Sportdrank zal vermoedelijk ook wel ok zijn (ook suikers en zouten).

Heb zelf nooit ors gehad, maar heb begrepen dat het vrij smerig is. Misschien moet je op de weg terug van de apotheek toch ook maar een fles cola in huis halen ....

Wel vreselijk zielig zeg, dat-ie zo overgeeft. Beterschap!

Temet

margje van dijk

margje van dijk

17-07-2009 om 14:47

Dank

Het spul wat ik moet halen heet "Di-oralit", het zal wel zoiets als ORS zijn maar misschien beter toegespitst op kinderen (?).

Maar bedankt voor die cola-tip! Ik zal het onthouden, als hij niks binnehoudt zal ik 'm aan de cola zetten.

Hij is trouwens zo meegaand als wat, hij klaagt niet, zegt dat alles goed is, blijft maar naar me glimlachen en zeggen dat het al beter gaat, maar intussen hoor ik 'm telkens opnieuw overgeven. En zie ik die holle blik in z'n ogen. Aaargh, wat ZIJN eigenlijk de symptomen van Mexicaanse griep...?

Margje

Hoest

"Aaargh, wat ZIJN eigenlijk de symptomen van Mexicaanse griep...? "

vziw: koorts en droge hoest.

Groeten,
Temet

Mexicaanse ook diarree en misselijkheid

De meeste symptomen van varkensgriep zijn gelijk aan die van normale griep: koorts, spierpijn, keelpijn en hoest. De symptomen diarree en braken zijn bij Mexicaanse griep heviger dan bij gewone griep.[10]

Bron http://nl.wikipedia.org/wiki/Mexicaanse_griep#Genetica_en_symptomen

sterkte en beterschap, natuurlijk!

Jakiro

Jakiro

17-07-2009 om 19:39

Buikgriep heerst enorm

Vorige week vrijdag zat ik met mijn zoontje van 3 jaar, 6 uur op de SEH omdat ze dachten dat het een blindedarmontsteking kon zijn (hij had geen diarree, alleen ongelooflijk spugen).
De halve SEH lag vol met acute buiken....
Hij was zondag weer beter en lekker in zijn vel (was dus geen blindedarm)
Sterkte met je zoon Margje !
Jakiro

Tango

Tango

18-07-2009 om 22:31

Margje

Hoe gaat het met je zoon nu? Al wat beter? Ik hoop het maar voor hem en voor jou, want het klonk best ernstig wat je schreef.

margje van dijk

margje van dijk

18-07-2009 om 23:06

Beter

Tango, het gaat gelukkig al weer een stuk beter.
Ik heb hem gisteren dat ORS-spul gegeven en daarvan heeft hij braaf elke vijf minuten een slokje genomen. Het overgeven was ook een stuk minder, nog maar 3 keer op de hele middag.

Tegen de avond kwam hij beneden met een vuurrode kleur, maar met de boodschap dat hij zo'n ontzettende honger had. Dus heb ik hem een droge beschuit, wat stukjes banaan en een paar lepels yoghurt gegeven. Dat is er een uur in blijven zitten en daarna spuugde hij het weer uit.

Gisteravond is hij in slaap gevallen, heeft goed geslapen en vandaag was het een stuk beter. Hij heeft vandaag helemaal niet meer overgegeven en redelijk normaal gegeten en gedronken. Had nog niet zo'n eetlust maar da's ook logisch lijkt me.

Alleen nu is zoon 2 aan de beurt. Die pakt het anders aan: hij geeft niet over, heeft ook geen diarree, maar hij klaagt over hoofdpijn. Zo erg dat hij er van moet huilen. En hij wilde met het avondeten ook niet eten. Hij ligt sindsdien in bed, ik zit vlak naast hem te werken nu, maar ik hoor hem half slapen / half huilen. Ik vrees dat hij migraine-achtige pijn heeft. Zo zielig. Hij wordt vast nog wel zieker als ik het zo inschat.

Maar als dit alles is valt het dus wel mee: na een dag of 2 weer beter.

Ach, ik ga nu maar weer eens mijn zoon 2 troosten...

Margje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.