Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hele dikke klieren achterin nek, kind 10

Hoi, mijn zoon van bijna tien is al een week wat verkouden, ziet heel bleek en is snel moe. Af en toe wat warm en glanzende ogen maar bij opmeten geen koorts.

Nu zag ik gisteren drie enorme bobbels in zijn nek. Ik neem aan dat het klieren zijn, maar de plek ken ik niet. Normaal heeft hij in zijn nek, ergens onder zijn oren, zeg maar halverwege, opgezwollen kliertjes (knikkers).

Nu is het groter, lager en meer naar achter, zeg maar waar de grote schouderspier de nek in loopt. Zitten daar ook klieren?

Ik ga vanmiddag naar de huisarts (gisteren wilden ze niet kijken hoewel ik met hem en ander kind bij de assistente was voor een wrat, nee mevrouw, ze zijn allemaal bezig, waar is de service gebleven?).

Ik maak me een beetje ongerust, zo groot en op die plek heb ik nog niet eerder bobbels gezien, verder is het een klierenjongetje, zeg maar. Ik zal ook naar zijn amandelen en oren laten kijken, verder nog tips?

Mvg,Arike

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Neusspray en stomen

en veel beterschap en een alerte proactieve huisarts gewenst !

Fiorucci

Fiorucci

31-03-2011 om 14:42

Laten kijken

Laten kijken, bij mijn zoon raakten die klieren zo ontstoken dat hij een ABkuur kreeg.

Verdwaalde klieren

Hier ook een 'klierenkind' die heeft o.a. een behoorlijk grote opvallende verdwaalde klier ergens ter hoogte van waar je slikt.
Die ene grote was zo opvallend en duidelijk dat daar uitgebreid onderzoek naar is gedaan door de kinderarts/knoarts, je kan 'm aan de buitenkant duidelijk zien óók als hij niet ontstoken is dus als ze goed in orde is en verder niet ziek of wat onder de leden.
En het is écht een verdwaalde klier volgend kinderarts, echomeneer etc.etc. We moeten alleen in de gaten houden of hij niet extreem veel 'groeit' of 'veranderd'.
Toen ze die klier opeens zó groot had dat ze nog amper kon slikken of eten was de paniek dan ook groot.
Die klier deed van binnen gewoon pijn bij eten en slikken en ze had ook gewoon moeite met slikken, soms kwamen hapjes er gewoon niet door......!
Eerst naar huisarts, die het ook 'niet normaal' vond en dus door a lá minuut naar kinderarts.De andere normale klieren waren niet opgezwollen.
Die liet echo's maken. En toen bleek uit de echo dat de andere (normale) klieren ook gezwollen waren (kind gaf géén pijn aan daar ook niet bij drukken en je voelde verder ook niks).
Alleen die verdwaalde klier was extreem actief.
Dat slikken bleef het grootste probleem terwijl ze ziek was, 2 dagen later knapte ze op en was bet slikken ook geen probleem meer.
groeten albana

Arike

Arike

07-04-2011 om 11:11 Topicstarter

Update

Ik heb later vandaag telefonisch contact met de huisarts, hij is alleen maandag naar school geweest, licht verkouden, vooral moe, moe, moe en heel bleek, twee klieren zijn nu 2cm dik, gegroeid dus.

Denk morgen bloedprikken en op de uitkomst wachten.

Fianna

Fianna

08-04-2011 om 09:18

En?

wat zei de huisarts? Moet je bloed laten prikken?
Beterschap in elk geval voor je zoon!

Arike

Arike

14-04-2011 om 09:49 Topicstarter

Update

bloed geprikt, uitslag binnen: verhoogde bezinking, geen pfeiffer maar dus we een virusinfectie. Ijzer is ook wat laag binnen de grenzen , heet laagnormaa. dus roosvicee ferro en veel rust.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.