Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

14-02-2012 om 05:03

Hele hele erge pijn zijkant rug bij schouderblad

Paar weken geleden had ik het ook en nu schrik ik weer wakker van de pijn. Een scherpe pijn, soort kramp onder mijn linkerschouderblad. Niet diep in rug maar lager en dit keer ook wat meer aan de zijkant. Heb meteen ibuprofen genomen, man heeft even warme hand er op gelegd maar ligt nu weer te slapen.
Vorige keer echt liggen huilen van de pijn, was helemaal verkrampt. Ben bang dat het doorzet.
Rosa van der Zanden

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Misschien

een tussenribspier? Zou vandaag even de dokter of fysio bellen als ik jou was, wie weet kan die je meer vertellen. Hoe is het nu met de pijn?
Sanneke*

Puck

Puck

14-02-2012 om 08:19

Voelt alsof

Voelt t alsof iemand een mes tussen je ribben steekt? Niet dat ik dat al een keer aan den lijve heb ondervonden, maar ik kan me voorstellen dat het zo voelt.
Dat gevoel herken ik wel, ik heb dat wel vaker tussen mijn tibben of op mijn rug. Zomaar ineens, zonder aanleiding. Ik wijt het zoals Sanneka al aangeeft aan tussenribspieren. Trekt ook vaak wel langzaam weg binnen een dag, maar soms blijft het ook een paar dagen vervelend zeuren. Ben er nooit mee naar de dokter geweest overigens.

Isabella

Isabella

14-02-2012 om 08:25

En hoe is het nu?

Zit het vast aan je ademhaling?

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

14-02-2012 om 12:23

Update

Het zit niet vast aan mijn ademhaling al heb ik wel een ABkuur voor een beginnende longontsteking. Vanochtend even blijven liggen en pas om half zeven opgestaan en ben nu op mijn werk. Ik voel het wel, nu als een soort restantje spierpijn maar het is niet meer extreem pijnlijk.
Het voelt als een scherpe, koude pijn, qua pijnbeleving te vergelijken met weeen (echt pijnlijk dus). Het zit volgens mij te hoog om mijn nieren te kunnen zijn en mijn longen voel ik tussen mijn schouderbladen en dat is een heel ander soort pijn.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

14-02-2012 om 12:29

Gegoogled

Volgens mij is het geen tussenribspier, volgens google zou de pijn dan aan de voorkant moeten zitten. Morgen bel ik wel de ha.

Tussenribspier

Rosa, ik heb vorig jaar lange tijd gehoest, echt diep en pijnlijk. Ik voelde na verloop van tijd erge pijn boven in mijn rug bij het hoesten en dacht aan een longontsteking. Volgens ha was het dat niet, maar had ik een tussenribspier verrekt door het lange, harde hoesten. Ik kreeg toen gelukkig wel een ab-kuurtje van d'r. Het kan dus wel dat je een tussenribspier in je rug voelt.

Chris

Puck

Puck

14-02-2012 om 13:08

Echt niet rosa

Tussenribspiertjes zitten ook wel degelijk aan de rugkant en kan je voelen in je hele borstkas, van voor naar achter.

Rafelkap

Rafelkap

14-02-2012 om 13:55

Echt niet rosa

je kan het beste niet bellen maar gewoon naar je huisarts gaan. Dit wil de beste man/vrouw niet door de telefoon beoordelen.

Fianna

Fianna

14-02-2012 om 15:31

Hier ook

Het kan ook longvliesontsteking of pleuritis zijn.

Ik begon 2 weken geleden ook mijn pijn in mijn schouder, maar had er ook pijn in mijn arm en borst bij en het werd erge met ademhalen. En ik heb gemerkt dat mijn borstbeen pijnlijk is bij aanraking dus ik vermoed dat het bij mij daarvan komt. Bij mij is het nog niet helemaal over

pijn in je schouder kan van heel veel dingen komen die niet direct met de schouder te maken hebben. Sterkte!

Isabella

Isabella

14-02-2012 om 15:57

Schouderpijn kan van alles zijn

Fianna, ik zat me net af te vragen wie dat ook alweer was hier op het forum met ook schouderpijn. Maar bij jou is het dus nog steeds niet helemaal weg, maar wel beter neem ik aan.

Schouderpijn kan inderdaad het gevolg zijn van heel veel dingen die helemaal niet met je schouder te maken hebben zoals bijvoorbeeld een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Gekopieerd van Freija.nl:
Wanneer de eileider onder druk van de buitenbaarmoederlijke zwangerschap scheurt of barst komt er bloed uit de eileider in de buikholte, wat een typische schouderpijn veroorzaakt. De prikkeling van het buikvlies wordt opgevangen door de zenuw van het middenrif en deze zenuw is een zijtak van de schouderzenuw. Op deze manier voelt men het bloedverlies, dat optreedt in de buik, dus in de schouder.

Sorry Rosa, het is niet mijn bedoeling om je iets ernstigs aan te praten maar het schoot me zo opeens te binnen. En soms zijn dingen niet wat het lijkt.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

14-02-2012 om 16:25

Niet in mijn schouder

De pijn zit niet in mijn schouder maar halverwege mijn rug, nog wel op het ribbengedeelte. Geen idee hoe het daar heet . Ik heb geen pijn op de borst, met de beginnende longonsteking had ik dat wel maar ik hoefde niet echt te hoesten. Was alleen verschrikkelijk benauwd en ben nog steeds erg vermoeid.
Ik zal morgen de ha bellen, bedankt voor alle lieve woorden. Ik voelde me vannacht zo alleen...

Fianna

Fianna

14-02-2012 om 19:45

Rosa

Bij mij zat of zit het ook meer richting rug, bij schouderblad, dus niet schouder zelf.
Heb zelf wel eerder longontstekingen gehad en toen ook pijn op die plek gehad, dus wie weet is dat het gewoon bij jou. Die pijn ging toen pas na een week of 2 weg. Nogmaals sterkte hoor!

Tijgeroog

Tijgeroog

14-02-2012 om 19:52

Over die longontsteking - helaas herkenning

Hmm... vanochtend las ik je eerste berichtje en ik dacht nog "goh, ik voel precies hetzelfde.", alleen was het bij mij geen scherpe pijn. Inmiddels zit ik ook aan de AB voor een (beginnende) longontsteking. De pijn, die bij mij op dezelfde plek zat, is inmiddels doorgetrokken naar de rest van de achterkant van m'n ribben.
Een vriend van ons had laatst ook longontsteking. Dat werd niet onderkend, want ze konden niets horen in z'n longen. Hij is wel een paar keer bij de ha geweest omdat het bij z'n ribben heel erg pijn deed. Uiteindelijk is hij met heel veel pijn naar het ziekenhuis gestuurd, waar hij nog net goed genoeg was om niet op de ic te belanden, zijn longvlies bleek ook flink ontstoken te zijn. Dus wees er ajb voorzichtig mee, liever een keer te vaak naar de dokter. Het kan zeer zeker met je longen te maken hebben, ook al voel je het niet aan je longen zelf.
Trouwens, mag je werken van je huisarts? Bij mij was de instructie: lekker rustig aan doen rondom huis (ook als ik me tot meer in staat voel). Ik heb een paar maanden terug helaas ook een longontsteking gehad en ik ben daar 3 maanden (heel) moe van geweest. Proberen om toch door te gaan was geen goed idee volgens de arts, rust nemen was de enige remedie.
Dus doe mij een plezier en ga samen met mij lekker rustig aan doen dan voelen we ons over een paar weken (zucht...) vast weer beter. Of vraag in ieder geval even heel goed na bij je huisarts of het echt niet erg is als je werkt. (misschien heb je dat al gedaan en dan is mijn bezorgdheid overdreven, als je er tenminste naar luistert.

elsje78

elsje78

14-02-2012 om 21:50

Galsteenaanval?

Deed bij mij ook vooral pijn bij schouderblad...

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

15-02-2012 om 21:30

Bij de ha geweest

Helaas bij een vervanger. Ze zag niets, wist niet wat het kon zijn, zou eventueel de tussenribspier kunnen zijn wat jullie al noemden. Wel fijn dat ze zo eerlijk was. Voor de zekerheid worden er longfoto's gemaakt.
Werken is geen bezwaar, moet wel goed mijn energie in de gaten houden. Dat is nu net een beetje het probleem, ik voel het pas als het echt niet meer gaat. Vanmiddag ben ik veel eerder naar huis gegaan en meteen in bed gekropen. Ik ben verschrikkelijk moe, heb het idee dat die beginnende longontsteking ook niet meer beginnend is.

Rosa van der Zanden

Tijgeroog

Tijgeroog

15-02-2012 om 22:58

"beginnend"

Nouja, ik was gisteren bij de huisarts en toen zei ze dat het een kleine longontsteking was. Maar ik voel 'm wel groeien, zo'n krakend geluid bij het ademen. Heb jij dat ook?
De ab moet natuurlijk ook z'n werk gaan doen, ik bel morgen even naar de huisarts wanneer ik dat moet merken. De vorige keer had ik ook 2 kuren nodig...
En die vermoeidheid: ik heb vandaag de kinderen naar school gebracht (aankleden en eten had m'n man gedaan), thuis weer in bed gekropen met de laptop, kinderen van school gehaald, met ze gegeten, m'n zoon uitgelegd hoe de droger werkt en toen op de bank diep in slaap gevallen, met de kinderen om me heen. Dat is ook niet wat ik wil, daar zijn de kinderen ook nog te klein voor (4 en 6). Maarja...

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

16-02-2012 om 07:23

Tijgeroog

Ik was wat benauwd, dacht dat de astmamedicijnen niet goed werkten. Ook wel wat moe, maar weet dat aan zorgenkind. Pas sinds de ab-kuur ga ik knock-out, heb nu gedouchet en wil het liefst weer naar bed. Man brengt straks de kinderen en dan ga ik slapen.
Soms een goed uurtje tussendoor, dan weer piepende ademhaling en het gevoel of ik minstens 1 nacht heb doorgehaald. Bij mij zijn ze al wat groter en ik hoef ze niet te emtertainen, alleen erbij te zitten. Verder komt er niets uit me maar dat is dan ,aar even jammer. Enige vervelende is, dat ik straks degene ben die de achterstanden moet gaan wegwerken.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

16-02-2012 om 15:20

Weer naar de dokter

Morgen weer naar de dokter voor benauwdheid, maandag foto laten maken van ribben. Ik kan beter een abonnement nemen .

Rosa van der Zanden

Tijgeroog

Tijgeroog

16-02-2012 om 19:34

Rosa

Ik overweeg ook om voor morgen nog een afspraak te maken. Want morgen moet het echt beter zijn, anders moest ik terug komen voor andere ab. En die pijn bij m'n ribben komt nu langzaam weer terug.
Dat abonnement heb je inderdaad weer nodig. Er komt in ieder geval nog een controle om te kijken of alles weer schoon is, en daarna wil ze bij mij nog een longfoto laten maken om te kijken of ze iets kan zien waardoor het weer terug is, samen met een longfunctieonderzoek. En dan natuurlijk weer terug komen voor de uitslag. En ik ben bang dat ik er dan nog niet helemaal ben. Ohja, en ik kreeg ook nog een brief voor een uitstrijkje.

Tijgeroog

Tijgeroog

16-02-2012 om 19:44

Te druk

Ik heb ook wel veel te veel gedaan vanmiddag. Maarja, zwemles, morgen carnaval en de laatste details van de kleding van de kinderen moest (en moet) nog afgemaakt worden...

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

17-02-2012 om 21:45

Weer geweest

Nu een prednisonkuur en een andere puf erbij. Was vandaag iets fitter, waarschijnlijk morgen de terugslag.

Rosa van der Zanden

Tijgeroog

Tijgeroog

19-02-2012 om 11:55

Ik ook

Ik ben vrijdag ook terug geweest. Ook een puf erbij gehad. Als ik me beter voel moet ik woensdag of donderdag terug komen, anders moet ik morgen al terug, en dan mogelijk een longfoto. Ik ben bang dat ik morgen terug ga...
Hoe was de terugslag?

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

22-02-2012 om 13:58

Foto's laten maken.

De terugslag viel mee, wel blijf ik onwaarschijnlijk moe. Ik vind het prima om wat op de bank te liggen en naar de vogeltjes te kijken, al het andere is me teveel. Net even geslapen, straks weer even. In de ochtend gaat het wel, maar later op de dag duidelijk nog niet.
Vanochtend voor de foto's geweest, de plek in mijn rug voel ik nog wel. Nog steeds benauwd, al doet het geen meer tussen mijn schouderbladen. Kijk, een stijgende lijn !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.