Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hele lijf in vuur en vlam

Toen ik vanochtend voor het eerst weer mijn dochter naar school bracht, werden mijn benen en armen (die bloot waren) helemaal vuurrood. Binnen 10 minuten prikte en jeukte alles verschrikkelijk, gloeiden mijn oren en was ik vuurrood. Wat kan dit zijn? Heb ik nog nooit gehad!
Ik ben wel een kleine 2 weken ziek geworden, griep en ben nog niet helemaal beter, maar dit snap ik niet. Toen ik op het schoolplein stond werd ik ook helemaal duizelig.
Het rood wordt nu vlekkerig en als er erop drukt zie je een witte vingerafdruk. Iemand ooit gehad?

Dorry

Terpi

Terpi

22-08-2011 om 09:21

Nooit gehad

maar je verhaal maakt me nieuwsgierig. Wat vond de dokter er van?
Beterschap in elk geval, het lijkt me een bijzonder onprettige ervaring!

Vic

Vic

22-08-2011 om 09:27

Huisarts

Het klinkt als een plotselinge allergische reactie. Ik heb dat een paar maanden geleden ook gehad en heb toen medicijnen van de huisarts gekregen. Iemand anders op het forum had het ook en bij haar was het zo ernstig dat ze met spoed naar het ziekenhuis moest. Als je nog niet geweest bent, zou ik toch de huisarts even bellen.

niemie

niemie

22-08-2011 om 11:12

Antibiotica?

Heb je toevallig antibiotica gebruikt? Daar kunnen mensen fiks allergisch op reageren. Ik zou er even een telefoontje naar de huisarts aan wagen. Sterkte.

Egel

Egel

22-08-2011 om 11:16

Zon

Ja, het zou overgevoeligheid op antibiotica kinnen zijn. En dan met name omdat de zon op je huid kwam (eindelijk weer eens zon; blote armen en benen). Sterkte!

Net als vic....

Dokter bellen!

Zulke plotselinge allergische reacties kunnen soms aardig uit de hand lopen. Ook hier een vriendin die vanuit het niets rare vlekken kreeg & net als bij Vic uiteindelijk in het ziekenhuis belandde. Niet om je bang te maken...maar better safe then sorry!

Ingrid

Mijn moeder

Mijn moeder heeft ditzelfde gehad, en een vriend van mijn zoon ook. Heel hevig, en de volgende dag weer over. Mijn moeder heeft anti-histamine tabletten geslikt, maar of het daardoor overgegaan is, of dat het vanzelf beter werd, is niet duidelijk.

Noch die jongen, noch mijn moeder hadden dit ooit eerder gehad, en er was bij geen van beide een oorzaak aan te wijzen voor een eventuele allergische reactie. Niets bijzonders gedaan of gegeten.

Dorry1

Dorry1

22-08-2011 om 14:57 Topicstarter

Reactie

Na een half uur was het over en heb het vandaag niet meer gehad. Ook al ben ik nog 3 x op de fiets weggeweest. Als het nog een keer voorkomt bel ik direct de dokter, want dit was zo raar!
Ik gebruik dagelijks antihistamine omdat ik ook hooikoorst heb. Die had ik vanochtend ook genomen. Verder geen medicijnen en zeker geen antibiotica genomen de afgelopen maanden. Mijn oren gloeien wel elke keer als ik op de fiets zit. Zal iets minder 'dirty' gedachten er op na houden :-)

Dorry

dihanne

dihanne

22-08-2011 om 20:58

Een keer gehad

ja, ik herken dit

ik ben een keer in een Spaans restaurant vuurrood geworden, en waar ik mijn huid aanraakte kreeg ik witte stippen.

In het restaurant zeiden ze dat ik melk moest drinken, en daar kwamen ze ook direct mee aanzetten.

Geen idee of dat geholpen heeft, maar de volgende dag was het al een stuk beter, en de dag daarna weer weg.

Ik ben ervan overtuigd dat het iets in het eten was waar ik overgevoelig voor was. Ik had met een vriendin een schotel besteld, dus zij at precies hetzelfde en had nergens last van.

Maar bij jou zal het niet het eten geweest zijn. Misschien zo'n processierups? of een Berenklauw?

groetjes
Dihanne.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

23-08-2011 om 23:06

Heb ik ook wel eens

Volgens mijn tante is dit een vaker in onze familie voorkomende koudeallergie. Ik heb het bij een combinatie van een bepaalde temperatuur en luchtvochtigheid én als ik daarbij goed door loop. Rood, verschrikkelijke jeuk en later blauwe striemen waar ik gekrabt heb. Bij mij helpt even afdouchen met lauw water, er af blijven en eventueel een antihistamientje goed.

Rosa van der Zanden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.