Gezondheid

kriebeltje
07-05-2010 om 09:20
Helemaal gek van de jeuk "beneden"
Op dit moment zit ik in de medische molen wegens jeuk rond de anus. Schimmel en wormen zijn al uitgesloten. Er zitten enkele kleine aambeitjes, maar dat is het niet. Waarschijnlijk is er een allergie, maar we komen er niet achter waar die vandaan komt, ook hierop is al getest. Het kan van alles zijn: wasmiddelen, eten, wc-papier, maar het is volgens de arts ondoenlijk om erachter te komen wat het is. We hebben al allerie smeerseltjes geprobeerd ook (miconazol, hydrocortison is het laatste).
Ondertussen word ik helemaal gek van de jeuk. Men zegt wel eens dat pijn minder erg is dan jeuk, en ik geloof het. Met ruwe washandjes probeer ik de jeuk weg te wrijven, maar dit helpt maar even. De dokter heeft ook zalf met lidocaine gegeven, maar daar heb ik weinig aan, de jeuk gaat er gewoon doorheen.
Inmiddels jeukt het rond de vagina ook steeds meer.
Wat het is, wordt nog steeds onderzocht. Maar mijn belangrijkste vraag is: hoe kom ik in godsnaam van die verschrikkelijke jeuk af! Ik kan niet meer stilzitten, en vooral 's ochtends is het heel erg. Ik heb al wondjes van het krabben en de dokter waarschuwde me dat dat juist schimmel kan geven, maar ik hou het niet meer. Volgens de dokter moet de lidocaine wel helpen, maar dat gebeurt pas na een uur of zo. In mijn wanhoop gebruik ik zelfs tandpasta en dat prikt even lekker, maar dan keert de jeuk weer net zo hard terug.
Een lang verhaal, maar mijn vraag is kort: wie weet een zeer afdoend middel tegen die afschuwelijke jeuk?

Beril
21-05-2010 om 19:36
Zelfde ervaring met kind
Hier dezelfde ervaring met ons kind. Verschrikkelijk rode jeukende plek rondom de anus. Jarenlang. Uiteindelijk de oorzaak gevonden: gluten. Sinds hij op een glutenvrij en eivrij dieet staat heeft hij geen last meer.
Bij belasting heeft hij direct weer uitslag en dus enorme jeuk.
Succes met je zoektocht. Wij hebben er maar 4 jaar overgedaan .
Groeten Regenbogie