Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

eventjes niet

eventjes niet

17-03-2009 om 21:47

Help... laxeermiddel werkt niet

Hoi allemaal,

Morgen heb ik een darmonderzoek (colonoscopie) en daarom moest ik vanaf eind van de middag gaan laxeren met Moviprep. Hierbij moest ik twee zakjes poeder mengen met een liter water en dit, samen met minimaal nog een liter andere heldere drank, binnen anderhalf uur wegwerken.
Het is nu twee uren geleden dat ik het laatste heb opgedronken, maar behalve veel geklots, misselijkheid en gerommel merk ik nog weinig; ik ben nu een keertje naar de wc geweest, maar van laxeren kun je echt niet spreken...
Morgenochtend moet ik nog een keer hetzelfde procedé herhalen wat betreft dat drinken en dan moet ik me aan het einde van de ochtend melden in het ziekenhuis. Ik hoop maar dat er dan wat meer gebeurd anders kan straks dat hele onderzoek niet door gaan.
In de brief die ik heb meegekregen staat dat ik moet bellen met de dienstdoende arts als er na zes uur nog geen ontlasting is geweest. Maar ja, ik wil eigenlijk wel naar bed en om nou de wekker te zetten... ik neem aan dat ze me midden in de nacht niet naar een apotheek laten gaan voor evt. een ander middel.

Iemand ervaring hier mee? Pfff... heb ik weer...

groet,
eventjes niet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Duurt vaak even

Hoi eventjes niet,

Vaak duurt het even voor het laxeermiddel werkt. Als het niet werkt zou ik toch doen wat er in het boekje staat en de dienstdoende arts bellen ook al zie ik niet wat die er aan gaat doen middenin de nacht, maar ja als dat aangeraden wordt zou ik het toch doen.

Ik denk dat je morgenochtend wel naar de wc gaat rennen - dat doen de meeste mensen namelijk de volgende dag. Ik zou wat er ook gebeurt in elk geval gaan. Het zou kunnen zijn dat je dan nog een keer terug moet komen maar het kan ook zijn dat dat ze toch wel genoeg kunnen zien ook al is het laxeren niet helemaal zo gaat als gehoopt. Soms kunnen ze je ter plekke ook nog wat geven om het allemaal wat te laxeren maar dat hangt van het ziekenhuis af.

Succes met alles, het is niet leuk!

Mariel

amk

amk

18-03-2009 om 08:27

Duurt idd even

vaak tot de volgende ochtend, daarom moet je het dan nog eens herhalen.
En als dat echt niet gewerkt heeft wordt er vaak een klisma toegepast om het onderzoek toch te kunnen doen. Dit moeten ze wel van te voren weten ivm het aanvragen van het klisma bij de ziekenhuisapotheek en de tijd die er gereserveerd moet worden voor het inbrengen en werken.

groet,
Angela

eventjes niet

eventjes niet

18-03-2009 om 08:28

Mariel

dank voor je reactie. Volgens de bijsluiter en de folder die ik meekreeg zou je vlak na de eerste inname al meteen wat moeten merken, in de vorm van waterige diarree. Zodra je klaar zou zijn met drinken zou het ook vlot weer over moeten zijn. Nou ja, bij mij niet dus.

Ik heb gewacht tot kwart over elf met naar bed gaan en je raadt het al, ik lag er nog geen twee minuten in toen het feest begon. Uiteindelijk heb ik tussendoor gelukkig nog wel wat kunnen slapen.
En inmiddels heb ik mijn tweede ronde ook al achter de rug en inderdaad het is af en toe rennen naar de wc. Ik denk dat ik nu toch echt wel leeg ben.
Het is dus gelukt

Nogmaals dank voor je reactie. Overigens is het niet leuk, maar ook niet verschrikkelijk vervelend. Ben wel het een en ander gewend. Maar ik zag de bui gisterenavond even helemaal hangen; ik zag mezelf middenin de nacht al naar het ziekenhuis kleppen. Gelukkig is dat niet nodig gebleken.

Groet

eventjes niet

eventjes niet

18-03-2009 om 08:31

Amk

tegelijk gepost

Als het niet had gewerkt had ik zeker wel even gebeld voor advies. Maar dat is dus toch niet nodig gebleken.
Nou het onderzoek nog. Bleg!

Goed gegaan

Alles is achter de rug. Onderzoek is goed gegaan; ik weet er niet zo veel meer van agv de dormicum
Over anderhalve week de uitslag maar ik verwacht er niet zo veel van.

Nou hopen dat mijn darmen snel wat rustiger worden...

groet,
eventjes niet

Nog onder invloed

van de dormicum geloof ik... daar gaat mijn nick
Nah ja, maakt niet uit.

groet, heli

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.