Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Leandra

Leandra

10-11-2009 om 19:39

Hier 2 kids ziek en de halve klas plat door mexicaans griep. waar ook?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
nugeennaam

nugeennaam

13-11-2009 om 10:27

Toegeslagen

Hier beide kinderen ziek, in klas van zoon 15 zieken, in klas van dochter 12, Amsterdam centrum. Weet natuurlijk niet of het allemaal Mexicaanse is, maar er zijn op school in elk geval gediagnosticeerde gevallen. Veel kinderen met erg hoge koorts en ijlen.

Jacoline29

Jacoline29

13-11-2009 om 10:34

Noord holland

7 km boven Alkmaar(waar ik woon),schijnen nu ook gevallen van de MG te zijn.We wachten af,hij komt rustig aan dichterbij,maar mijn kinderen zullen bespaard blijven,hopelijk pappa en mamma ook,anders zitten we met z'n 5 thuis.

Amsterdam

Hier op school vooral veel kleuters ziek. In ons gezin is 3 van de 4 ziek geweest. Ikzelf en dochter vrij mild, zoon heeft meer last gehad en krabbelt nu net weer op. Vooral het hoesten duurt lang.

Pina

Ook in nh, maar heeeeeel plaatselijk!

hier, ook nabij (10 km boven)alkmaar,langedijk, hebben de 2 (grote) lagere scholen 11 zieken per klas, maar de school van mijn dochter was 1 MG, 2 weken terug. Verder (nog) niets. De middelbare school van mijn andere dochter ook nog geen (off. ) meldingen....
Ik weet dat in alkmaar zelf ook zulke verschillen per school zijn....
We wachten af...

Mariska

Mariska

13-11-2009 om 20:05

Tango

De GGD wordt ingeschakeld omdat zij kundig zijn ohg van infectieziektebestrijding... Zie voor meer info:

http://www.ggd.nl/beleidsterreinen/infectieziektebestrijding/

Kaaskopje

Kaaskopje

13-11-2009 om 21:16

Dochter wel ziek (noord holland), maar

volgens mij niet de mexicaanse griep. Ze hoest af en toe maar niet zoals ik aanneem dat het is bij de m.griep, ze heeft wel constant hoofdpijn. Het leek me niet ernstig genoeg voor een bezoek aan de ha in ieder geval.

Lynna

Lynna

13-11-2009 om 21:28

156 kinderen

Ik hoorde gisteravond van een van de concierges van de middelbare school van mijn kind dat er op school 156 kinderen ziek zijn (omgeving Alkmaar).
In mijn omgeving nog niemand. Moet het zelf tot dinsdag uithouden, dan krijg ik prik op mijn werk.

Hier mexicaanse griep,wat doen we?

dochter van 12 heeft de mexicaanse griep,zij heeft alle symptomen die er bij horen,en na telefonisch overleg met de hp,is het bevestigd.ze heeft het advies om de eerste zes dagen zo min mogelijk contact met anderen te hebben.
maar nu mijn dilemma,morgen in mijn moeder jarig,met haar chronische bronchitus is zij een risico geval,zij wordt volgende week ook inge-ent tegen de MG.
Ik twijfel of wij nu wel naar haar verjaardag kunnen gaan( zieke dochter blijft uiteraard thuis).
ik neig er naar om niet te gaan om te voorkomen dat we mijn moeder besmetten.
is dat terecht? wat zouden jullie doen.

Rafelkap

Rafelkap

14-11-2009 om 17:20

Susanne

Niet gaan. Jullie kunnen zonder dat jullie het merken ook al besmet zijn. Gewoon een weekje uitstellen (onder voorbehoud, voor het geval jullie het ook krijgen) Sterkte!

Lynna

Lynna

14-11-2009 om 18:37

Niet gaan su-sanne!

Ik zou daar helemaal niet over hoeven nadenken. Niet gaan. Je wilt toch niet het risico lopen dat jouw moeder hardstikke ziek wordt door die groep terwijl dat vermeden had kunnen worden?

We gaan niet

we hebben besloten niet te gaan,moeder begreep het wel,liever geen visite op haar verjaardag dan ziek worden.
bedankt voor de tips.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.