Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hes@

Hes@

20-09-2010 om 14:24

Hoe houden we de beugel heel?

Mijn kind van 10 heeft sinds een paar weken een beugel. zo'n losse om de boventandenmet een plaatje onder het gehemelte.

Het is nogal een impulsief stuiterballetje. We zijn dus al drie keer (in twee weken!) terug geweest naar de ortho. Een paar keer waren de ijzerdraadjes verbogen en zakte de beugel gewoon van de tanden. En nu is er een ijzerdraadje afgebroken.

Ondanks keiharde afspraken over niet er aan peuteren en de beugel op de juiste manier uitdoen. Verder roepen we regelmatig: een beugel is geen kauwgom! Maar ja op school zijn wij er niet bij...

Wie heeft een paar goede tips? Wij denken er zelf aan de beugel met secondenlijn in zijn mond vast te plakken en zijn handen met ducttape aan elkaar op zijn rug. Maar misschien is er een minder drastische oplossing?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Sja

bij dochter hier moesten we de eerste weken ook herhaaldelijk terug met zulke akkefietjes. Daarna ging het ding wennen. Laat haar even goed merken hoe enorm veel geld zo'n ding kost. Vertaal dat bedrag in iets wat zij kent. Bioscoopkaartjes, haar favoriete spijkerbroek, computerspellen, zo iets.

sterkte ermee.

Maxime.M

Maxime.M

20-09-2010 om 18:38

Hier gestopt

Hoi,

Oh zo'n zoon hebben wij ook. We zijn uiteindelijk toch maar even gestopt met de beugel, zo vaak was dat ding stuk. Bij de tandarts (groepspraktijk) kennen ze hem allemaal van naam, zo vaak is hij daar geweest, eerst met zo'n beugel als jij beschrijft, en een paar jaar later moest ie aan de buitenboordbeugel. Ik vroeg meteen of dat ding snel stuk kon... nee mevrouw, dat valt best mee. Nou in 3 weken tijd was dat ding 6x stuk. Soms zelfs al een uur nadat we thuis kwamen van de tandarts. Toen heb ik dat ding verder geweigerd en gevraagd of ze niet iets anders konden verzinnen. Nou dat is de slotjes beugel geworden (dat kon ook maar dan zou het allemaal langer duren) en deze kan hij niet slopen, hij heeft hem nu een jaar en het ding mag er bijna uit.

maxime

Tink

Tink

21-09-2010 om 22:33

Het zijn ook gewoon kwetsbare dingen

Ik was als kind nooit een stuiterbal, maar ik had net zo'n beugel, jarenlang, en die was ook om de haverklap stuk. Een keer verkeerd bijten en *krak* daar ging ie alweer.
Het vervelende was dat ik hem dan altijd weer meer dan een week kwijt was ter reparatie, en dan stonden mijn tanden intussen weer anders, moest ik wéér wennen aan dat stomme ding.
Enfin, sterkte ermee, en vraag idd. eens of er geen andere oplossing is? (Bij mij kon een slotjesbeugel bv. niet, ik had een plaatje met een schroef in het midden omdat mijn kaak ook wat breder moest worden.)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.