Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pelle

Pelle

24-06-2010 om 08:50

Hoe kwam jouw kind uit het gips na een (scheen)beenbreuk?

Ik hoor nu allemaal verhalen die erg verschillen (oh mijn kind kon meteen alles weer na het gips of nee hoor hij kon nog wekenlang niet normaal lopen we moesten vaak naar de fysio).

Hoe ging dat bij jullie? Hoe oud was je kind? Hoe waren de eerste weken na het gips na een (scheen)beenbreuk? Voor ons is dat wel belangrijk omdat we er precies na een week vakantie gepland hebben en ik daarna een operatie krijg en in het gips moet.

En ja ik weet dat resultaten bij jullie geen garantie zijn voor hier

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Christine

Christine

24-06-2010 om 09:51

Nog heel jong

Mijn jongste dochter was op een week na 3 jaar toen ze haar onderbeen brak. Ze heeft in totaal ruim vier weken gips gehad en kon daarna bijna meteen alles weer. Ik merkte wel, dat ze in het begin nog wat voorzichtig was met belasten en rennen ging ook niet meteen van harte, maar dat duurde maar kort. Volgens mij was een week later alles weer als vanouds. Ik geloof dat ik meer heb moeten wennen, dan zij

ishtar

ishtar

24-06-2010 om 13:41

Auwie

ik heb zelf, toen ik 8 was, 6 weken gips gehad. Wat ik me herinner is dat de eerste stap een enorme was (gewend als je bent dat zware gips mee te zeulen zet je veel meer kracht, hup, daar ging het been) en verder dat het weer bewegen nog even flink zeer heeft gedaan. Veel oefenen. Ik heb een tijdje met een stok (geleend van de buren ) gelopen.
Ik ben er wel een week of 2 a 3 mee zoet geweest. Fysio deed men toen nog niet aan. Nu zou die ws zeggen: oefenen in bad. (doet minder pijn)
alvast sterkte!

Hier pas geleden

Hoi Pelle,
Mijn jongste dochter van net 7 kwam een paar dagen voor de meivakantie na 6 weken uit het gips na een scheenbeenbreuk. (helemaal onderin bij de voet) Na 4 weken was de breuk nog niet voldoende geheeld.
De eerste stapjes waren heel griezelig en ze moest echt weer leren durven belasten.
Haar voet was stijf waardoor ze niet goed afwikkelde en haar kuit was 2 cm smaller dan de andere. Maar dit alles weerhield haar er niet van alles te doen (trampoline springen!). Ze liep alleen langzaam en trekkepotend. Op de camping pakte ze dus vaker haar fietsje.
Na de meivakantie is de fysiotherapeut aan de slag gegaan met het losmaken van de voet en met gerichte oefeningen voor balans en het sterker maken van de kuit.
Kortom, ze kon en deed alles ondanks dat haar voet nog stijf en haar kuit nog slap was.
Succes en beterschap voor je zoon en strak voor jou!
Iris

Hier

Zoon was 1,5 en kon nog maar net lopen toen hij z'n beentje brak, twijgbreuk scheenbeen. Hoefde niet lang in het gips, ik geloof "maar" drie weken. Ze hadden ook gelijk loopgips erom gedaan, dat doen ze normaal geloof ik niet, maar met hele kleine kinderen wel.

Anyway, toen hij uit het gips kwam kon hij gelijk alles weer. Met gips deed hij trouwens na een week ook al alles weer. Ik was al met hem bij de fysio vanwege trage grofmotorische ontwikkeling. Dat was eigenlijk net klaar, maar hebben we toen nog even verlengd. Toen het gips eraf was is hij nog een keer of 3 denk ik naar de fysio geweest. Dat was m.n. om te leren de beide benen weer gelijk te belasten, en voor mij hoe ik daar dus op kon letten.

Gr. Wiggie

Geen onderbeensfractuur, maar wel onderbeensgips

vanwege voetfractuur, dinsdag het gips er af en het valt hem vies tegen. De voet heeft 5 weken in gips gezeten, en nu loopt hij op stevige bergschoenen, maar hij heeft wel pijn en loopt nog steeds met krukken. Gedeeltelijk heeft het te maken met de andere voet die ook is gebroken, maar toch. Ik denk dat hoe jonger het kind, hoe gemakkelijker het herstel. Hoe oud is je zoon, Pelle? Jaar of 11?

Hier

Precies een jaar geleden brak zoon van toen 5 zijn scheenbeen, net onder de knie. 5 weken gips van bil tot teen en omdat hij daarna te onzeker en zwak op zijn benen stond nog 2 weken loopgips (van bil tot enkel). Nou, dat was veel gips en weinig loop, want toen hij erop ging staan zakte hij door zijn verzwakte enkel. Was die helemaal dik. Naar de fysiotherapeut dus. Toen zijn loopgips eraf was heeft hij nog een paar weekjes fysio gehad, want hij durfde niet goed te lopen (het leek wel Long John Silver met zijn trekkende been), hij gebruikte zijn been en voet verkeerd om te ontzien. Ook was hij erg snel moe, dus de rolstoel hebben we nog maar even gehouden.
Nu is er niets meer aan hem te merken en als we eraan terugdenken vergis ik me al vaker in welk been het ook weer was

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.