Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

kuzco

kuzco

14-11-2009 om 08:32

Hoe lang blijft urine goed voor een kweek?

Even een vraagje: Ik moet urine inleveren van mijn zoontje van 4 voor een kweek, maar doe ik dat 's morgens vroeg dan heb ik niet genoeg, omdat hij 's nachts nog een luier om heeft. Kan ik dit ook de avond van te voren opvangen of is het dan niet meer de goed de volgende dag?

Groetjes Kuzco

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jacoline29

Jacoline29

14-11-2009 om 09:27

Ochtend urine

moest ik doen,misschien anders voor de nacht een plaszakje doen?Anders even navragen bij je huisarts/behandelend arts.
Ik had ook eens middagurine,maar dat konden ze niet gebruiken toen om op kweek te zetten.

Puck2

Puck2

14-11-2009 om 10:31

Ochtendurine voor een kind dat 's nachts nog plast is niet van t

De truc met de ochtendurine is dat die geconcentreerder is omdat er een lange tijd zit tussen 2 plassen in. Bij een kind dat nog niet 's nachts zindelijk is gaat dat niet op. Overigens is het niet voor alle bepalingen nodig om ochtendurine te gebruiken, soms is verse urine meer gewenst en soms hebben ze ook maar een heel klein beetje nodi. Ik zou het gewoon even vragen bij de huisarts wat in jou geval het beste is.

kuzco

kuzco

14-11-2009 om 11:51

Reactie

Ze hebben niets gezegt over ochtendurine, maar ik vroeg me af of de urine nog 'goed' is als ik hem zondagavond opvang en dan maandagochtend wegbreng. Het moet opgestuurd worden naar het lab. Het is voor mij 10x makkelijker om het zondagavond voor hij naar bed gaat op te vangen, aangezien hij 's nachts gewoon in zijn luier plast en dus 's ochtends niet veel meer heeft om te plassen.

evy

evy

14-11-2009 om 12:22

Koelkast

Hoi,
Urine die buiten de koelkast wordt bewaard is nog een uur houdbaar.
Die houdbaarheid heeft te maken met de bacterien die in het potje van de urine komen zodra je het open hebt.
Na een uur buiten de koelkast zijn die zo vermeerderd dat je niet meer kan weten waar ze vandaan zijn gekomen en je dus niet meer een betrouwbare meeting kunt doen.
In de koelkast gaat de groei van de bacterien langzamer maar na 4 uur is die urine ook niet meer bruikbaar.
Voor mijn dochter moet ik regelmatig urine inleveren en dan gebruiken we ook regelmatig b.v. middagurine.
Dat is nog nooit een probleem geweest.
Groet Evy

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.