Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

micropil

micropil

26-05-2011 om 22:51

Hoe pak ik dit nu weer aan? pil

Tegenwoordig heb ik een korte cyclus (begin overgang misschien)Afgelopen zaterdag werd ik ongesteld, dat is nu weer over. Dat betekent dat ik 10 juni net weer ong. ben. En dan heb ik net een sauna-uitje. Ik wil de ongesteldheid uitstellen. Ik heb 3 strips microgynon 30 liggen. Ben al jaren niet meer aan de pil. Heb net 1 pilletje genomen maar bedenk me nu dat ik ook volgende week pas kan beginnen. Want eigenlijk haat ik het slikken van de pil, maar dat al lang geleden geplande uitje met een hele grote groep wil ik niet graag missen.Het liefst zou ik nu nog een weekje pilloos blijven en volg. week beginnen met slikken. (pil is bij mij direct libido van 0) Kan dit nu ik vanavond toch 1 pillejte heb gehad?? Dat ik zeg maar 1 juni begin, dan een week lang slik en daarna ongesteld ga worden?

Met spanning wachtende op jullie advies.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

26-05-2011 om 23:01

Of....

Of gewoon tampons gebruiken en het touwtje kort afknippen

Touwtje

kan je ook een knoopje in leggen, dan is het ook korter. Tampon verwisselen in de sauna en dan met een schaar rondlopen in je badjas is ook zo wat

groetjes van Purk

Vic

Vic

26-05-2011 om 23:15

Datum?

Hoe lang heb je die pillen al liggen? Heb je wel naar de houdbaarheidsdatum gekeken?
Volgens mij krijg je, bij een korte cyclus, eerder je eisprong waardoor je die misschien wel deze week al hebt. Dan maken die pillen geen verschil want word je gewoon op de beoogde datum ongesteld. Wel lastig hoor, ik snap het probleem. Ik ga al geen sauna-uitjes meer plannen in de toekomst, want mijn cyclus is al maanden van slag. Was altijd keurig 27 dagen, onlangs een keer 35 dagen (paniek!), toen 20, 24, om gek van te worden ;-(

Afknippen?

je kan het touwtje toch naar binnen duwen, je vindt hem dan echt wel terug hoor (is mijn ervaring).

Mooncup

Een keeper of mooncup zie je helemaal niet zitten.

Biene M.

Biene M.

27-05-2011 om 12:39

Als manda

Gewoon touwtje naar binnen frummelen, is het allermakkelijkst.

Vic

Vic

27-05-2011 om 13:11

Hitte/vocht?

Jullie hoeven niet in details te treden, maar is dat een beetje veilig, met een tampon in de sauna? Ik kan me voorstellen dat je door de warmte meer gaat vloeien, en als je dan nog een duik in het zwembad neemt...

Puck

Puck

27-05-2011 om 13:34

Vic

Niet zelf de ervaring (ik houd helemaal niet van sauna) maar mijn boerenverstand zegt dat met een groot formaat tampon en verchonen na je verfrissende duik in het zwembad mij afdoende lijkt.

Biene M.

Biene M.

27-05-2011 om 13:57

Vic

Ik ben een paar keer ongesteld naar de sauna geweest en voor de zekerheid heb ik wat vaker de tampon vervangen, maar er ging niets mis. De eerste keer dat ik ongesteld werd net toen ik met vriendinnen naar de sauna zou gaan baalde ik wel, maar het ging prima en toen het nog eens gebeurde maakte het me niet meer zo uit.

micropil

micropil

27-05-2011 om 15:03

Nee, niet ongesteld zijn

want dat is lang en hevig. Met de meest grote turbotampons lek ik al door na een half uurtje. Dus ik ga of vanavond maar een pil slikken en dat dus 1 cyclus lang doen en dan snel weer stoppen. Of volg. week beginnen. Of primolut. Ben nog steeds in voor adviezen!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.