Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

oregano

oregano

02-04-2012 om 21:32

Hoe zit het met ziekenhuisdeclaraties (implantaten)

Hoi,
Ik heb vorig jaar een begroting gekregen vh ziekenhuis tbv botopbouw en plaatsen van 2 implantaten Onder narcose vanwege de botopbouw). Ik krijg 1500 euro per jaar vergoed via IZZ, begroting was 1675,= dus ik zou dan 175 euro zelf moeten betalen en daarna nog de kosten van de kronen. Maar nu is de botopbouw in 2011 geweest en de implantaten zijn pas in febr jl geplaatst in 2012 (omdat het bot eerst moets aangroeien). Nu kreeg ik vandaag de begroting vd tandarts voor de twee kronen,in totaal 2975,= euro (incl techniekkosten, die zijn alleen al 1800 euro). Dus ik heb gebeld met het IZZ wat ik nog tegoed heb voor 2012. Nu hoorde ik dat alles er nog staat, en ook vorig jaar heeft het ziekenhuis niets gedeclareerd...Wie weet hoe dat kan? Komen deze declaraties dan nog? Want dan zou ik tot 2013 moeten wachten om de 1500 euro vergoed te krijgen voor de kronen (of iets minder want ik heb gehoord dat je de techniekkosten (code E325) niet vergoed krijgt. Liefst laat ik de kronen er nog dit jaar opzetten want zo'n plaatje vind ik vreselijk die ik nu heb. Ik hoop dat ik mijn vraag een beetje duidelijk heb uitgelegd.
Kan iemand mij adviseren? Ik zou ook kunnen bellen met het ziekenhuis, maar misschien is het wel vergoed vanuit via andere DBC?
Bedankt,
Groet Oregano

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ervaring

Hoe het zit met tandheelkundige kosten weet ik niet.Wel weet ik dat ik van ziekenhuis kosten soms pas na 14 of 16 maanden een rekening krijg,ze zijn hier heel erg laks.

Als het goed is staat er een behandeldatum op de declaraties,dus het lijkt mij dat je met terugwerkende kracht ook je tegoed van 2011 nog mag *opmaken*bij je zorgverzekering,ik zou daar even over bellen.( zowel met het ziekenhuis als met je zorgverzekering)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.