Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Cicade

Cicade

03-06-2012 om 22:34

Hoeveel slaap heeft mijn puber nodig?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mijk

mijk

06-06-2012 om 13:59

Als de geleide meditatie werkt

Zou ik hem gewoon opnemen terwijl jij hem voorleest. kan ze hem zelf afluisteren!

Mijk

Cicade

Cicade

06-06-2012 om 14:21

Eni65 + alle anderen

Eni, jij gaat wel erg kort door de bocht. Geweldig dat jij zo'n braaf, goed luisterend kind heb. Ik heb er ook zo een gelukkig, maar ik heb er ook eentje die simpelweg minder geneigd is te luisteren naar ouderlijke adviezen, laat staan naar bevelen.
Ik zou willen dat jij mijn dochter een weekje in huis kon hebben, ik denk dat je dan wel iets genuanceerder zou reageren.
Ik ben het overigens wel met je eens dat de zachte aanpak, die velen tegenwoordig hanteren, soms onnodig zacht is en best wat steviger zou kunnen.

Aan alle andere dames; heel erg bedankt voor jullie ervaringen en adviezen, Eni jij ook bedankt, ik vond jouw reactie weliswaar ongenuanceerd, maar je zet tegelijkertijd ook een standpunt neer waar ik het grotendeels mee eens ben.

Mede dankzij jullie reacties denk ik dat het vanaf nu beter zal gaan. Ik kan het iig wat beter 'loslaten' en ik heb iom mijn man de volgende dingen afgesproken:

Naar de kamers om 21.30. Vanaf dan zelf weten wat ze doen, maar wel rustig en zo min mogelijk tv/beeldscherm. Vanaf uiterlijk 22.30 in bed en proberen in slaap te vallen.
Dochter was het er helemaal mee eens (logisch ).
Ik heb het verhaaltje van de hormonen en aanmaak melatonine (dank Timaha!) uitgelegd en dat leek ze prima te begrijpen.
Dus de afgelopen 2 avonden zijn vredig verlopen!
Ahum, 1 klein dingetje; toen ik gisteravond rond middernacht naar bed ging lag ze weliswaar te slapen, maar stond de tv aan en waren er van die sex-reclames bezig.... :-0
Ik kon er gewoon om grinniken, en heb vandaag nog maar eens gezegd dat ze wat minder tv moet kijken na half tien. Ik ga dat de komende tijd gewoon regelmatig even checken, ik denk dat het wel los zal lopen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.