Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Huistuinkeuken middeltjes die werken - blaasontsteking

ik heb sinds 2 dagen blaasontsteking, gistermiddag een plasje ingeleverd bij de huisarts maar toen vond ze het nog niet erg genoeg om antibiotica te geven en moest eerst met 1000 mg vitamine c beginnen. Gisteravond had ik inmiddels pijn en bloed in mijn urine en baalde ik dat ik niet had aangedrongen op ab.

Maar ik heb een flinke dosis vitamine c geslikt 2000 mg in totaal gisteren en ik drink mij ongans aan cranberry sap en inmiddels geen stekende pijn en bloed meer. Ik ga dus nog fijn even door met deze huistuinkeuken behandeling.

het werkt dus echt ! Iemand anders die nog een goede huistuinkeuken tip heeft voor andere kwalen ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

26-10-2011 om 11:53

Balen

Als ik tegenwoordig merk dat het in mijn blaas weer rommelt ga ik aan de cranberrypillen/capsules. Even een stoot zuur een paar dagen er doorheen jagen en het gaat al snel beter.
Ik ben er mee begonnen toen ik mij erg beroerd voelde en ik geen antibiotica kreeg. Nu laat ik het zover niet meer komen en begin heel snel al aan die cranberrydingen.

Vera

Cranberry en veel drinken

Cranberry is een goede, alsook veel drinken (evt. vooral ook vruchtensap om de urine ´zuurder´ te maken-of vit. C)

Mja, bloed in de urine, ik zou dat niet te lang aanzien!

Valkyre

Valkyre

26-10-2011 om 19:12

Andere middeltjes/kwaaltjes

Dat was toch je vraag, Manda?

Ik gebruik etherische olie van rozemarijn (verdund in basisolie) tegen koude handen/winterhanden en -voeten. Twee keer per dag inwrijven. Werkt als een tierelier! En dan vooral i.c.m. dunne wollen sokken en leren schoeisel.

Sporten helpt ook.

(En over die blaasontsteking: ik heb in Amerika weleens drie liter cranberrysap in 1 dag gedronken. Ik bleef maar plassen! Maar het hielp heel goed. Lekker zuur. evt icm appelsap en extra vit C bruistabletten. Vit C plas je weer uit, dus daar mag je een vrij hoge dosering van nemen.)

Mover

Mover

26-10-2011 om 19:48

Nog een middeltje

Uitgeperste citroen met wat water aangelengd, vlak voor je gaat slapen. Dan een kruik erop en slapen. Die kruik warmte doet de bacterien explosief groeien die vervolgens royaal omkomen in de zure citroensap (zo heb ik het onthouden). Bij mij werkt het in elk geval.

Sterkte!
En je weet dat je gewoon paracetamol mag slikken he, tegen de pijn. Gewoon doen hoor.

merel

merel

26-10-2011 om 21:07

Drinken

Mijn huisarts geeft eigenlijk ook nooit 1,2,3 een medicijn, dus meestal ga ik bij blaasontsteking meteen drinken. Een grote pot thee drinken en maar drinken,plassen,drinken,plassen... meestal is het na een dag (of soms nacht, dan blijf ik maar op, want met die continue aandrang en beetjes plassen heeft het amper zin om te gaan slapen) is het dan weg.

Manda Rijn

Manda Rijn

26-10-2011 om 22:14 Topicstarter

Gaat steeds beter

het nare zware gevoel in mijn bekken is grotendeels weg, plassen doet niet echt pijn meer, ik heb nu weer 2000 mg aan vitamine c geslikt (de arts zei 1000 per dag maar aangezien ik overal lees dat je niet dood gaat aan een overdosis c slik ik het dubbele) en dus die cranberry sap (vandaag bijna een liter).

nou fijn, ik heb dit jaar namelijk al een keer een flinke kuur ab gehad en ik slik nog andere medicijnen dus mooi zo.

dank voor jullie input, die tip van de olie van Valkyre was eigenlijk waar ik op zat te wachten. Ik heb bijvoorbeeld heel erg last van enorm droge handen, straks als het haat vriezen krijg ik weer wondjes, daar moet ik ook nog wat op verzinnen.

bertje1

bertje1

27-10-2011 om 09:22

Let op je tanden

met al dat zuur!! niet poetsen na of voor zo'n mengsel..

bibi63

bibi63

27-10-2011 om 16:04

Super middel

is Cranberola met OPC. Dit zijn sachets met poeder, die je oplost in water. Er ontstaat dan een best te drinken limo. Dit is super geconcentreerd (meer dan de capsules). Helpt bij mijn dochter altijd als er een aankomende blaasontsteking dreigt.
En inderdaad: niet direct daarna tandenpoetsen!
Gr. Bibi

Nieren

Wel oppassen dat die blaasontsteking niet uitmondt in een nierbekkenontsteking. Dat echt onherstelbare nierschade opleveren!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

bibi63

bibi63

27-10-2011 om 21:22

Eens met triple

Als je denk een (beginnende) blaasontsteking te hebben en je gaat dat te lijf met bijv. cranberry-extracten, het lijkt daarna weg, toch ALTIJD daarna even je urine laten controleren bij de h.a. of het wel ECHT weg is.
Gr. Bibi

Manda Rijn

Manda Rijn

28-10-2011 om 16:13 Topicstarter

ik kijk het dit weekend even aan, vannacht had ik opeens weer bloed en dat vreselijke stekende gevoel, s'ochtends was het dan weer over.

We gaan dit weekend weg dus ik neem mijn lading c mee en ook een pak cranberry sap.

hsk-mama

hsk-mama

31-10-2011 om 17:05

D-mannose

Natuurlijke suiker, 50x zo sterk als cranberry en snel effectief. Ik heb geen aandelen, maar ik ben zo blij dat mijn dochter dit gewoon kan gebruiken als ze een blaasontsteking aan voelt komen. Nooit meer antibiotica, Gewoon een theelepeltje poeder oplossen in een kopje water ´s morgens en ´s avonds. Het is volgensmij niet in een winkel te koop, maar wel op e-bay/amazon en zo.

Ik heb altijd een potje in huis voor het geval dat... En na anderhalf jaar regelmatige antibioticakuren heeft ze, nadat ze d-mannose is gaan gebruiken, nooit meer een blaasontsteking gehad.

hsk-mama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.