Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bezig Bijtje

Bezig Bijtje

25-10-2011 om 22:16

Hypochondrie; kom je daar van af?

Ik heb eerst netjes alles inhet archief gelezen, want er is al best wat over gezegd, op humoristische manietr, maar ook serieus.
Om het serieuze gaat het mij.
Ik ben een 'echte'en er heel de dag mee bezig. dat uit zich in hele gespreken in mijn hoofd en constant mijn lijf in de gaten houden: wat voel ik...?
Ik wil ervan af!!! het bheerst mijn leven. Kom je daar ooit vanaf, of moet je daar therapuie voor volgen?
Zijn er hier die ergens wat aan gehad hebben? Tips van harte welkom!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
May

May

25-10-2011 om 22:17

Mindfulness

Ik was ook een echte piekeraar, en ben erg geholpen door de mindfulnesscursus die ik gevolgd heb. Je leert daar echt zien wat je aan het doen bent en daardoor ook de stress in de hand te houden..

jessica 5

jessica 5

26-10-2011 om 00:49

Bezig bijtje

Ik kan me goed voorstellen dat je er van af wilt. Kijk eens even in jouw regio naar hulp daarin. Maakt een test en meld je aan,dit kan online en je krijgt een uitnodiging voor een intake gesprek. Dit is een psychische aandoening (hypochondrie) en het lijkt mij het beste om hier met professionele hulp uit te komen.
Sterkte ermee.

dc

dc

26-10-2011 om 08:40

Lijkt me ook

Ik denk dat je er niet op eigen houtje af gaat komen. Waarschijnlijk is er een onderliggende reden dat je dit doet. Ik zou dus langs de dokter om een verwijzing te vragen.

Dapper dat je het onderkent en op zoek gaat naar een oplossing hoor!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.