Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Digitalis

Digitalis

14-12-2011 om 10:31

Ibuprofen, hartkloppingen en bloedverlies

Ik heb twee vragen: omdat mijn menstruaties sinds twee jaar extreem zijn, heb ik een keer ibuprofen gebruikt. Ik had namelijk gelezen dat ibuprofen niet alleen de pijn vermindert maar ook de menstruatie zelf. Alleen, deze keer heb ik heel, heel veel bloed verloren. Ik vergelijk het met mijn miskraam van een aantal jaren geleden. Nogal beangstigend. Kan het zijn dat de ibuprofen gezorgd heeft voor méér bloedverlies in plaats van minder? Tweede vraag: ik heb ongeveer anderhalve week voor de menstruatie en tijdens heel veel hartkloppingen gehad. Ook was mijn hartritme idioot snel. Kan er een relatie zijn met de menstruatie? En kan het zijn dat dat hartritme zo snel was omdat ik zoveel bloed verloren heb? En ja, ik heb afspraken gemaakt met de huisarts, ik krijg weer eens een holterkastje, en mijn hb is geprikt.

Ibuprofen

In ibuprofen zit een bestanddeel wat je bloed wat kan verdunnen, vandaar (misschien) de hevigere ongesteldheid. Bij bloedarmoede, wat je misschien daardoor hebt opgelopen, kun je als symptoom hartkloppingen krijgen vond ik via Google

Was het niet gewoon een vroege miskraam? Ook vanwege die hartkloppingen?

Digitalis

Digitalis

15-12-2011 om 10:49

Dirksmama,

Het kan geen miskraam zijn geweest, dat weet ik 100% zeker. Ik ga in overleg met de huisarts over het gebruik van ibuprofen. En misschien kan hij me helpen om versneld in de overgang te komen. Dit wil ik liever nooit meer meemaken. Ik heb geluk gehad dat het thuis gebeurde, en niet op mijn werk. Of onderweg in de trein, in de supermarkt enz.

Overgang

Zo te zien ben je al in de overgang. En dat kan jaren duren. Of bedoel je dat je hormone replacement therapy wilt?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.