Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Truusje

Truusje

23-02-2011 om 14:17

Iemand ervaring met borstverkleining?

Al een aantal jaren overweeg ik mijn borsten (flinke cup D) te laten verkleinen. Ik verwacht niet te kunnen rekenen op een vergoeding van de verzekering en eerlijk gezegd hoeft dat van mij ook niet; het is zuiver cosmetisch. Maar ook voor mij is het een heleboel geld waar ik lang en hard voor moet sparen!
Als ik op internet zoek, vind ik vele klinieken met evenzoveel verschillende tarieven.
Ik zou het dan ook fijn vinden als iemand haar ervaringen (qua tevredenheid èn over de kosten) met mij zou willen delen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
verkleintje

verkleintje

23-02-2011 om 19:26

Ikheb een verkleining ondergaan toen ik 18 was, door een plastisch chirurg in een goed ziekenhuis.

Ik was 'gezegend' met een veel te grote boezem en dat gaf ook lichamelijke klachten.

Ik heb echt never nooit spijt gehad van die ingreep. De chirurg zag mijn probleem maar wilde mij niet eerder opereren dan dat ik 18 was.

En ik heb nu een cup die prima bij mij past.

De operatie op zich vond ik niet echt ingrijpend, maar dat kwam denk ik ook door de euforie dat ik eindelijk werd geholpen. Na de operatie vond ik de eerste dagen wat vervelend, je voelt de (onderhuidse) hechtingen en die trekken. Maar al snel ging het beter en ik voelde me zo blij en opgelucht.

Dit is inmiddels alweer 24 jaar geleden en tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds happy met mijn beslissing en de ingreep.

24 Jaar geleden waren er nog niet zoveel verschillende klinieken dus ging ik gewoon naar de plastisch chirurg in het ziekenhuis. Ik kreeg het ook vergoed.

Als ik nu voor de keuze zou staan dan zou ik ook zeker weer voor een plastisch chirurg in een ziekenhuis kiezen. Daar is de zorg toch optimaal en zijn er veel voorgeschreven protocollen waar artsen zich aan moeten houden.

De wildgroei binnen de priveklinieken vind ik een slechte ontwikkeling. Natuurlijk zitten daar hele goede bij, maar er zijn de laatste jaren ook horrorverhalen naar buiten gekomen over ernstige incidenten binnen priveklinieken.

Als het jouw gelukkiger en blijer maakt, een verkleining: zeker doen! Maar ik wil je op het hart drukken om goed navraag te doen waar je je laat opereren. Ga eerst eens bij de plastisch chirurg langs in het ziekenhuis voor info.

Ik kan je in ieder geval 1 privekliniek aanraden, kijk eens op medinova.com. Ik ben er met spoed geopereerd voor iets anders, een doorverwijzing omdat de wachtlijsten in mijn eigen ziekenhuis te lang waren. Prettige sfeer, deskundig, duidelijke voorlichting en zeer goede zorg en nazorg.

Succes met je beslissing!

miepje

miepje

24-02-2011 om 12:09

Ik ook

Ik heb mijn borsten 4 jaar geleden laten verkleinen en heb er nog nooit spijt van gehad. Mijn operatie werd vergoed en ik heb het in een ziekenhuis laten doen. De ene dag geopereerd, de volgende dag naar huis. De eerste dagen moest ik nog wel geholpen worden met douchen, omdat ik mijn haar niet kon wassen en mijn rug niet kon afdrogen, maar voor de rest heb ik heel weinig last gehad. Wel een beetje last van rugpijn, maar dat komt omdat ik normaal altijd op mijn buik slaap en nu verplicht op mijn rug moest. De hele operatie en de nasleep is mij heel, heel erg meegevallen. Enige nadeel: mijn tepels zijn vrijwel gevoelloos, maar dat weegt niet op tegen de voordelen.

Janeway

Janeway

25-02-2011 om 21:44

Vorig jaar

Ik heb vorig jaar maart een borstverkleining gehad.. Maar ik had cup h. Bij mij is toen 1600 gram in totaal verwijderd. Bij mij werd het helemaal vergoed, en ik ben geopereerd in een ziekenhuis. Vrijdagochtend geopereerd en zat tussen de middag naar huis. Dat was wel ff pittig maar ja hier lopen ook 3 kids in de rondte. Ik heb weinig napijn gehad maar het duurde wel een tijdje voordat de wonden echt goed genezen waren. De tepels zijn qua gevoel ook niet hetzelfde als voor die tijd..
Ik ben enorm blij dat ik het gedaan heb. En achteraf spijt dat ik het zo lang uitgesteld heb iedere keer.
Qua kosten heb je misschien geluk.. Mijn zf vergoed vanaf een cup D een borstverkleining. Dus informeer eerst eens bij je zorgverzekeraar.

Truusje

Truusje

28-02-2011 om 22:47

Toch vergoed gekregen!?

Hartstikke bedankt voor jullie (positieve) verhalen! Het valt me bij jullie alledrie op dat de pijn erg meegevallen is, fijn!
Hoe deed je dat met je werk? Heb je er vrij voor genomen? Ik vind het wat ver gaan om me ziek te melden voor iets wat ik zelf wil....

Aan welke criteria moest je voldoen om het vergoed te krijgen, is slechts het hebben van een D cup genoeg, of moet je echt klachten hebben?

Hanne.

Hanne.

01-03-2011 om 09:13

Ook tevreden

Ik heb 10 jaar geleden m'n borsten laten verkleinen.

Bij mij is er ook zo'n 1600 gram afgegaan, van een H naar een D cup, en ik ben er nogsteeds blij mee. Spijt heb ik er alleen van gehad toen de borstvoeding niet bleek te lukken.

Toch een paar minpuntjes:
Ik heb er hele lelijke littekens aan over gehouden. Op sommige punten zijn ze meer dan een cm breed, en na 10 jaar nogsteeds goed zichtbaar. Een van de littekens trekt ook nogsteeds.

Ook is de huid van de borst (niet alleen de tepel) vrij gevoelloos. Zegmaar als of het 'slaapt'. Maar....soms heb ik in de borst juist steken van de pijn. Werd toen gezegd dat dat kwam omdat de zenuwen weer aangroeien, maar na 10 jaar geloof ik daar eerlijk gezegd niet meer in.

Ik heb het ook volledig vergoed gekregen (gewoon in het ziekenhuis), maar dat was dus 10 jaar geleden toen de regels nog een stuk soepeler waren. Moest wel speciaal toestemming krijgen van de verzekering. Geen idee wat voor criteria ze aanhielden. Ik had in iedergeval ook echt klachten (en als je geen klachten hebt, maar het alleen voor het uiterlijk doet vind ik het eerlijk gezegd redelijk dat het niet uit de verzekering betaald wordt).

Ik ben na een week weer gaan werken (kantoor werk), maar als ik eerlijk ben was dat te vroeg. Voor het goede had ik misschien beter nog een weekje thuis moeten blijven. Maar ja, ben geopereerd op de eerste werkdag van m'n eerste baan. Dan wil je niet zo graag thuis blijven.....

Tihama

Tihama

01-03-2011 om 20:44

Tja

Ik was 18 en had een E-cup, tenminste: daar propte ik ze in, want een grotere maat kon ik niet vinden, echt passen deed het nog niet.

Na de operatie had ik zoveel bloed verloren, dat ik een bloedtransfusie gekregen heb. De littekens waren niet storend, mijn tepels kennen of géen gevoel of pijn: een tussenweg bestaat niet meer. Ik heb met bloed, zweet en tranen borstvoeding gegeven mét bijvoeding, want het ging niet. Tijdens de zwangerschap bleek dat ik irregulaire antistoffen overgehouden had aan de bloedtransfusie, hetgeen een serieus risico voor de ongeboren baby betekende.
Na 2 zwangerschappen en wat dikker worden zijn mijn borsten allang weer teruggegroeid naar het oude formaat en verder: ik heb nu een F-cup.

Als ik nu lees dat je een D-cup hebt, dan denk ik: investeer vooral in goede bh's van de goede maat (padded, juiste onderomvang), doe een stijladvies waarmee je je boezem meer verhult (daar zijn heel veel goede technieken voor) en ga vooral geen operatie aan met alle nadelen en risico's vandien. Als je een H-cup zou hebben, kan ik het me voorstellen, maar vanaf een D-cup kun je cosmetisch zoveel doen, zonder alle nadelen van een operatie.

Tihama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.