Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Agneta

Agneta

15-06-2010 om 14:11

Ik ben weer eens moe

Bah. Ik ben weer eens moe. Volledig lusteloos op het werk. Geen zin in mijn (secretariële) taken. Gevoel van: was ik maar bejaard, dan hoefde ik niet meer. Geen zin in eten koken, de was, boodschappen, strijk. Wil alleen bank hangen. Zes jaar geleden was ik energiek, want verboden verliefd op iemand anders. Maar hoe dat voelde weet ik allang niet meer. Ik sta 's ochtends met tegenzin op. En als het op het werk niet spannend is (zoals nu) krijg ik last van vluchtgedrag. Ik vlucht dichtbij: op OO, check mijn mail, mijn hyves, google wat en raak nog verder verwijderd van m'n werk.
Kortom. Ik moet een pil of een behandelwijze want ik vind er niks aan zo.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
m ik

m ik

15-06-2010 om 16:21

Herkenbaar

Oh zo herkenbaar jouw posting. Ik ben ook moe, kan de hele dag wel slapen en stap 's morgens ook niet uitgerust uit bed.
Bij mij heeft het het "etiket" BurnOut gekregen, een jaar geleden. Maar ja, wat doe je eraan om daar uit te komen? Ik weet het niet.
Ik ben nu onder behandeling bij een acupuncturist, maar tot nu toe nog geen verandering.
Ik heb dus geen tips voor je, maar wel één en al herkenning. Sterkte !

Tinus_p

Tinus_p

15-06-2010 om 16:49

Klinkt als

Depressief. Of een nietwerkende schildklier.

koentje

koentje

16-06-2010 om 09:26

Wat

doen jullie voor soort werk dat dat uberhaubt mogelijk is dat je aan het freewheelen bent op de comp?

Agneta

Agneta

16-06-2010 om 13:42

Werk

ik ben secretaresse en zit dus vooral veel achter mijn computer. In het begin (ik werk hier notabene nog maar 1,5 jaar) vond ik het allemaal zeer leuk. Lekker druk, veel te doen, maar op 1 of andere manier ben ik alleen nog maar aan het notuleren. Gisteren had ik een vergadering waar ik na 3 uur volledig afgestompt mee klaar was. Ach, er zijn ook best wel leuke dingen in mijn werk (hoewel ik ze even niet kan oplepelen) maar ik heb er nu echt even helemaal genoeg van. Wat voor werk doe jij, moe geweest, dat je nu eigen baas kunt zijn?
Ik denk zelf al jaren dat ik 'iets anders' moet, maar ik weet gewoon niet wat. Heb wel onderzoek gedaan toen ik 1,5 jaar geleden verplicht werd om elders te gaan werken (bedrijfsbeëindiging) maar moest vooral geld verdienen want alleenstaand ouder. En toen ben ik toch maar hetzelfde gaan doen als wat ik al jaren doe. Een duidelijke impasse dus. Bore-out zou heeeeel goed kunnen kloppen trouwens.

Agneta

Agneta

21-06-2010 om 13:17

Beetje oorzaak weg genomen

Mmmh.... het had toch een andere oorzaak denk ik. Ik had een 'issue' met mijn vriend waar we beiden over zijn gaan praten met een deskundige. Deze man kon erg goed aangeven waarom ik me voelde zoals ik voelde en mijn vriend daardoor ook. Ik moetzeggen dat ik me een stuk beter voel.
Daarnaast probeer ik op mijn werk de zaken gewoon maar weer op te pakken. Ik ben nogal geneigd om de hakken in het zand te zetten bij klussen die ik liever niet doe (notuleren en uitwerken) en dus was ik steeds innerlijk aan het protesteren. Nu ben ik vrijdag als een speer aan het werk gegaan en ben er bijna doorheen. Ik moet zeggen dat ik me een stuk beter voel! (nog steeds ligt bore-out op de loer dus ik moet wel alert blijven...!)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.